Bretton-woods ii

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 382

Bretton-woods ii

Geachten,

Ik ben momenteel bezig een resolutie, voor een Model United Nations, te schrijven over een nieuw Bretton Woodsverdrag, als internationaal financieel systeem. (Dit vindt ik zelf geen goede oplossing, maar het is de bedoeling dat wij ons inleven in het land, namelijk Frankrijk.) Nu heb ik wat vraagjes:

1.Welke problemen waren er bij het Bretton Woodssysteem en hoe kunnen wij die oplossen?

2.Is er op internet nog een echt document te vinden waarop alle afspraken staan vermeld?

Nu heb ik ook nog wat andere vragen betreft een economisch systeem, die ik hier graag in wil verwerken, namelijk:

1. In het International Monetary System zijn er snel en wisselende koersstromen, wat zijn het (graag in jip-en-janneke-taal) en hoe kunnen wij hier iets tegen doen?

2. Wat gaat er nu fout in het International Monetary System, wat kunnen we er tegen doen?

Er zullen langzamerhand meer vragen oprijzen, die zult u dus zien in hetzelfde topic. Als de moderators dat natuurlijk goedkeuren?

Ik heb natuurlijk zelf ook het een en ander aan onderzoek gedaan, maar ehhh.... Ik ben nog maar 13 en heb eenmaal geen economie gestudeerd, ik hoop hiervoor uw begrip.

Bij voorbaat dank.
Ik ben een kind van 13, dus als er dingen niet kloppen wilt u ze corrigeren. Bij voorbaat dank. Ik kom hier enkel om mijn kennis te verrijken en te delen met anderen.

Reageer