Springen naar inhoud

Differentiaalvergelijking oplossen door te benaderen met machtreeksen

• Log in om te kunnen reageren

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 20 mei 2010 - 13:44

http://homepages.vub...pe/analyse2.pdf

Ik begrijp de uitwerking van stelling 13.2.5 niet volledig: wat gebeurt er exact in de tweede stap?

Ik herinner mij dat er een stelling wordt toegepast waarvan de bewijsvoering een beetje lijkt op die van het binomium van Newton, maar de naam ontglipt mij.

Kan iemand me kort helpen alstublieft? Als ik terug weet welke stelling er wordt toegepast, geraak ik er vast wel uit ](*,)
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

vincent.vn

vincent.vn

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 mei 2010 - 14:21

Men past daar toch gewoon het binomium van Newton toe. wikipedia
en daarna wordt gewoon een algemene uitdrukking gebruikt voor de n-de afgeleide van x^m.

Wat ik persoonlijk wel vreemd vind is dat men gewoon drie puntjes gebruikt, wat ik alleen zou doen wat het een oneindige som zou zijn. Dat is hier zeer zeker niet het geval.

EvilBro

EvilBro

• >5k berichten
  • 6703 berichten
  • VIP

Geplaatst op 20 mei 2010 - 14:30

Wat ik persoonlijk wel vreemd vind is dat men gewoon drie puntjes gebruikt, wat ik alleen zou doen wat het een oneindige som zou zijn.

Ik zou dat doen als ik te lui was om het uit te schrijven en het verder wel duidelijk is. ](*,)

vincent.vn

vincent.vn

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 mei 2010 - 14:33

Ik zou dat doen als ik te lui was om het uit te schrijven en het verder wel duidelijk is. ](*,)

dan kan je beter een somteken gebruiken, correcter en korter.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24052 berichten
  • VIP

Geplaatst op 20 mei 2010 - 19:13

Vanuit didactisch oogpunt is het uitschrijven van een aantal termen wel veel duidelijker.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

vincent.vn

vincent.vn

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 mei 2010 - 21:01

Vanuit didactisch oogpunt is het uitschrijven van een aantal termen wel veel duidelijker.

daar heb je gelijk in, maar dan kan je beter ook de laatste term er bij schrijven lijkt mij.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures