Psychologische iriscopie

Moderator: Rhiannon

Gesloten
Berichten: 321

Psychologische iriscopie

Heeft iemand hier ervaring met psychologische iriscopie? http://www.lichtp.concepts.nl/iriscopie.html

Ik heb uit nieuwsgierigheid een afspraak gemaakt met een iriscoop, maar ben er nog niet helemaal met mezelf over uit hoe serieus ik dit moet nemen. Ik kan ook niet veel informatie vinden over de theoretische basis van dit diagnostisch middel. Vandaar dat ik erg benieuwd ben naar jullie mening hierover.
'I may be wrong and you may be right, and by an effort, we may get nearer to the truth'

K.R. Popper

Re: Psychologische iriscopie

ik ben een keer bij een iriscoop geweest en een broertje van mij vroeger ook. ik heb er zelf niet zo veel aan gehad maar bij mijn broertje heeft het erg geholpen. ik weet niet meer precies wat de man vertelde maar mn broertje heeft homeopatische pilletjes gehad die hem geweldig hebben geholpen. ik denk dat je het niet moet zien als een waarzeggers achtig iets. denk niet dat je hele persoonlijkheid erin staat maar dat er wel iets in weerspiegeld zit van je gezondheid op dit moment. anders had het bij ons niet geholpen.

gr

Gebruikersavatar
Berichten: 1.259

Re: Psychologische iriscopie

Voor iriscopie bestaat geen enkel wetenschappelijk bewijs dus beoefenaars van deze techniek zijn kwakzalvers. Trouwens iedereen mag zich iriscopist noemen aangezien het geen beschermd beroep is. Ik zou zeggen besteed je geld liever aan een goede psycholoog of neem een hobby
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.293

Re: Psychologische iriscopie

He een oud topic, iriscopie staat op de lijst van kwakzalverij van de nederlandse vereniging tegen kwakzalverij. Dit is een wetenschapsforum, daarom gaat dit kwaktopic dicht.
keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out.

Gesloten