Wind op de maan?

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gesloten
Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Wind op de maan?

Hallo allemaal,

Eerst en vooral weet ik niet 100% zeker of dit topic hier wel thuis hoort. Misschien beter op WS café.

Om tot de vraag te komen zat ik ongeveer een weekje geleden met een goeie vriend te discussiëren over het al dan niet bestaan van de maanlanding.

Volgens hem is het onmogelijk om een vlag te laten 'waaien' zoals op deze bekende foto van de maanlanding. Nog andere foto's tonen de Amerikaanse vlag dan weer zo. Onze discussie ging er eigenlijk over of het al dan niet bestaan van wind op de maan. Ik begrijp wel dat je makkelijk een horizontaal staafje kan aanbrengen zodat je een mooie foto krijgt, maar dit verklaart de golven nog niet, het lijkt alsof ze een beetje wappert.

We weten beide dat er geen atmosfeer is op de maan dus dat zou een logische verklaring zijn waarom het onmogelijk is om zulke foto's te maken...maar ik gaf het vertrouwen in de wetenschap nog niet zo snel op.

Wind ontstaat op aarde door het verschil in druk tussen een hoog en een laag drukgebied. Deze kunnen mee veroorzaakt worden door de hoeveelheid zonne-energie die invalt op een bepaalde plek.

Kan dit ook een verklaring zijn voor wind op de maan? Ook als daar geen atmosfeer aanwezig is?

Alvast bedankt!
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Wind op de maan?

Over dit onderwerp lopen er al legio topics

Kies er eentje...... om zonodig op verder te gaan .

Deze gaan we daarom maar sluiten
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gesloten