[natuurkunde] 10 vragen ivm fysica

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 4

[natuurkunde] 10 vragen ivm fysica

Ik heb de volgende zaken die me nog onduidelijk zijn en waar ik dus graag een antwoord op had gekregen (indien mogelijk)!

1) Kun je een neutrino dat je voorbij is gegaan ooit inhalen?

(andere 9 vragen verwijderd voordat er van alles onnavolgbaar dooreen gaat lopen, moderator)

ALVAST BEDANKT VOOR DE HULP!

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: [natuurkunde] 10 vragen ivm fysica

Misschien kun je aangeven wat je zelf denkt?
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: [natuurkunde] 10 vragen ivm fysica

Dit onderwerp past zo te zien beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.273

Re: [natuurkunde] 10 vragen ivm fysica

Dag Tamos, Welkom ](*,) op het forum Huiswerk en Practica.

Jij wilt vlot hulp. Dat is alleen goed mogelijk als je daar zelf wat voor doet.

Naast de algemene regels van dit forum hebben we voor dit huiswerkforum een paar speciale regels en tips.

Die vind je in de huiswerkbijsluiter

In die huiswerkbijsluiter staat bijvoorbeeld:

Quote<table cellpadding="0" cellspacing ="0" border="1" class="bbc">[td] WE ZIJN GEEN HUISWERKMACHINE

Punt één hebben we een hekel aan luie mensen, punt twee is een foutje in een redenering of berekening meestal rap aangewezen. Jij hebt snel de oplossing van je probleem, je helper kan weer vlot wat anders leuks gaan doen.


[/td]</table>
Laat je alsnog eerst even zien wat je zelf al bedacht of berekend had, en/of waar je precies vastloopt??
Quote<table cellpadding="0" cellspacing ="0" border="1" class="bbc">[td] EEN PROBLEEM PER TOPIC

Meerdere en vooral gevarieerde vragen samen in één topic stellen leidt meestal tot verwarring: antwoorden op verschillende vragen lopen dan door elkaar enzovoort. Als je (veel) verschillende vragen hebt, open dan gerust een aantal topics (een per vraag, of klein groepje van samenhorende vragen), maar overdrijf dat aantal ook niet.


[/td]</table>


We hebben het voorlopig even gereduceerd tot één vraag. Zie je persoonlijke berichten (Postvak, rechtsboven aan de indexpagina), waar je het weggeknipte deel kunt terugvinden. (service van de zaak)

[/color]
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 382

Re: [natuurkunde] 10 vragen ivm fysica

1) Kun je een neutrino dat je voorbij is gegaan ooit inhalen?


Welke eigenschappen heeft een neutrino, denk aan: massa, snelheid en gaan ze gemakkelijk interacties aan?
Ik ben een kind van 13, dus als er dingen niet kloppen wilt u ze corrigeren. Bij voorbaat dank. Ik kom hier enkel om mijn kennis te verrijken en te delen met anderen.

Berichten: 624

Re: [natuurkunde] 10 vragen ivm fysica

Tamos schreef:Ik heb de volgende zaken die me nog onduidelijk zijn en waar ik dus graag een antwoord op had gekregen (indien mogelijk)!

1) Kun je een neutrino dat je voorbij is gegaan ooit inhalen?


Ja, aangezien een neutrino een bepaalde rustmassa heeft. Dat betekent dat je in het ruststelsel van het neutrino kunt zitten, en ook sneller dan het neutrino kunt gaan. Hoewel die snelheid dan heel erg dicht bij de lichtsnelheid zal liggen.

Reageer