Getnewpost geeft soms niet het laatste bericht

Reageer
Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.548

Getnewpost geeft soms niet het laatste bericht

Op de "nieuwe berichten"-pagina klik ik vaak op het getnewpost-ikoontje, om naar het laatste bericht van een discussie te springen. Meestal gaat dat goed, maar soms niet. Vandaag bijvoorbeeld bij de lange discussie "Films raden" sprong getnewpost naar bericht #3214 op pagina 215 i.p.v. het laatste bericht #3839 op pagina 256, dus behoorlijk fout. Getnewpost onthoudt het laatste bericht van die discussie een tijdje, bij alle herhaalpogingen springt hij meteen naar het laatste bericht. Maar bij een volgende discussie kan de eerste getnewpost weer mis zijn.


Ligt dat aan het forum of aan mijn browser (IE8)?

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Getnewpost geeft soms niet het laatste bericht

Ik kan het probleem in mijn browser Linux/Opera op dit moment niet reproduceren. Is het mogelijk dat als je het probleem weer tegenkomt, het eens probeert in een andere browser?
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.548

Re: Getnewpost geeft soms niet het laatste bericht

Na de herhaalpogingen met IE8 heb ik het in feite ook nog geprobeerd met Google Chrome. Die vertoonde het probleem niet, maar IE8 op dat moment zoals gezegd ook niet meer.


Grappig: als je per ongeluk een dubbelklik geeft op de "Plaats bericht"-knop dan publiceert het systeem het bericht ook 2x. Mooier zou geweest zijn dat hij een meervoudige publicatie verhindert.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.548

Re: Getnewpost geeft soms niet het laatste bericht

Voor de volledigheid een aanvulling: zoals gezegd zie ik het vaker gebeuren, nu bijvoorbeeld leidde een klik op het GetNewPost-ikoon bij de draad over de vlag op de maan naar #45 op pagina 3 i.p.v. #46 op pagina 4. De afwijking zit in de URL, het zal dus niet aan mijn browser liggen. Het laatste bericht van de discussie was al 3 uur oud. Even later bij een herhaalpoging was de afwijking verdwenen (met Google Chrome).

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.548

Re: Getnewpost geeft soms niet het laatste bericht

Van dit probleem heb ik nog altijd last, ik noteer in dit bericht wat details. De getnewpost-link wordt de eerste keer geredirect naar een foute url. Mijn browser verzint geen url, dat moet het werk van de server zijn. Ik gebruik IE9 op Windows 7.


Voorbeeld 1: klikken op de getnewpost-link van een topic over 'Impuls en kracht':

eerste klik krijgt een redirect naar foute url: ...showtopic=142421&st=75&#entry695053 (bericht #78, pid ontbreekt in url)

tweede en volgende kliks krijgen een redirect naar juiste url: ...showtopic=142421&pid=695407&st=105&#entry695407 (bericht #118)


Voorbeeld 2: klikken op de getnewpost-link van een topic over 'Object sneller dan licht':

eerste klik krijgt een redirect naar foute url: ...showtopic=132178&st=30&#entry695036 (bericht #37, pid ontbreekt in url)

tweede en volgende kliks krijgen een redirect naar juiste url: ...showtopic=132178&pid=695078&st=30&#entry695078 (bericht #38)


Om de eerste foute redirect te reproduceren moet ik een tijdje wachten (misschien een dag).

Reageer