Ruimtelussen?

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 10

Ruimtelussen?

Ik had op national geographic wat gezien over tijdreizen. Maar ik had een stuk gemist. Dat ging over terug in de tijd gaan met een theorie over lussen(geen idee hoe het heet). Het klonk interessant maar het was al bijna afgelopen dus ik volgde er weinig van. Hoe heet deze theorie en op welke website kan ik info vinden?? ](*,)

Berichten: 503

Re: Ruimtelussen?

Misschien ging het over wormholes?

Berichten: 10

Re: Ruimtelussen?

Nee, dat was het niet het ging over lussen die de ruimte om kon buigen ofzo??

Gebruikersavatar
Berichten: 299

Re: Ruimtelussen?

"Werk je in de horeca? Nee, ik ben barman"

interessante link
login: yes

password: I don't know, please tell me

password is incorrect

login: yes

password: incorrect

Berichten: 6

Re: Ruimtelussen?

om te beginnen : ruimte en tijd worden veelal als aparte dingen besproken.

Ik denk eerder dat je deze twee 1 geheel zijn.

Zonder ruimte bestaat "tijd" niet en zonder tijd bestaat "ruimte" niet.

Daarom wordt er gesproken over "ruimtetijd"

Voor de "big-bang" was er geen "tijd", dus was er geen "voor" big-bang ;)

Dat er ruimtekrommingen zijn heeft Einstein reeds vastgesteld (dit tgv zwaartekracht van ruimte-materie)

Wormholes zijn "sterkere" krommingen in de ruimte (en dus ook in de tijd) die met grote waarschijnlijkheid bestaan,

maar voorlopig nog niet zijn gevonden.

Als deze gevonden worden is het zeer onwaarschijnlijk

dat er een massa-object (mens/voorwerp) kan doorheen gaat

en er aan de andere kant in dezelfde vorm terug uit komt.

Er zijn veronderstellingen dat zwarte gaten wormholes kunnen bevatten

die energie en materie naar andere dimenties of plaatsen in het universum vervoert.

Ruimtelussen :

via deze ruimte keer je terug naar dezelfde plaats als waar je vertrok... en ook dezelfde tijd (zie "ruimtetijd").

Dan botsen we tegen het "oorzaak"-"gevolg" probleem :

Als je terugkeert naar de tijd voordat je vertrok en je dood jezelf,

hoe kan je dan vertrokken zijn om jezelf te doden...

Je kan je natuurlijk afvragen van waar geniën als da Vince, Einstein en andere hun kennis van haalden...

hebben zij contact gehad met inteligente wezens van latere tijden of andere dimenties.

...

...

waar wetenschap stopt gaat religie verder

...

...

Berichten: 382

Re: Ruimtelussen?

Tristrantroll schreef:om te beginnen : ruimte en tijd worden veelal als aparte dingen besproken.

Ik denk eerder dat je deze twee 1 geheel zijn.

Zonder ruimte bestaat "tijd" niet en zonder tijd bestaat "ruimte" niet.
Hoe ben je hier zo zeker van? Waar haal je dit vandaan? Waarom kan iets geen ruimte in nemen als het geen tijd kent, of andersom? Welk probleem krijg je dan? Er kunnen geen gebeurtenissen plaats vinden, maar verder zijn er geen problemen, vrind.
Daarom wordt er gesproken over "ruimtetijd"

Voor de "big-bang" was er geen "tijd", dus was er geen "voor" big-bang ;)
Er zijn (heel) veel) andere redenen, maar die kan ik helaas niet zomaar uit mijn hoofd knallen.
Je kan je natuurlijk afvragen van waar geniën als da Vince, Einstein en andere hun kennis van haalden...

hebben zij contact gehad met inteligente wezens van latere tijden of andere dimenties.
Nee, dit waren objectieve, ruimdenkende en vooral intelligente personen. Dat maakt het verschil tussen goede wetenschappers en mindere (slechte zijn er naar mijn mening namelijk niet).
Ik ben een kind van 13, dus als er dingen niet kloppen wilt u ze corrigeren. Bij voorbaat dank. Ik kom hier enkel om mijn kennis te verrijken en te delen met anderen.

Berichten: 10

Re: Ruimtelussen?

Ik weet al wat het is. Het is , in het Engels, Cosmic strings. Deze zouden ruimte kunnen ombuigen waardoor je een heel stug kan afsnijden terweil het licht nog een eind moet dan ben je dus sneller dan het licht. Daardoor kun je terug in de tijd. Eigenlijk het zelfde principe als een wormgat maar dan anders. ;)

Reageer