Springen naar inhoud

Microsoft

• Log in om te kunnen reageren

• Gast

Geplaatst op 16 augustus 2005 - 15:47

Of weer zeggen dat Windows de huidige virussen niet kan verwerken waardoor mensen het nieuwe windows moeten aanschaffen.
(de huidige virussen worden gemaakt door microsoft zelf)
En wat grafische zaakjes veranderen voor de leukigheid.

Ik werk gewoon met 98 en het werkt nog steeds....
ik ben er niet ingetrapt.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

GJ_

GJ_

• >250 berichten
  • 802 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 augustus 2005 - 13:45

...
(de huidige virussen worden gemaakt door microsoft zelf)
...

ik heb het niet zo op microsoft maar dit is echt de grootste flauwekul natuurlijk.

...
...

Dit is wel waar. Ik werk ook probleemloos met W98. En op mn internet pc met SUN Solaris, daar bestaan geen virussen voor: zijn ze bij SUN te lui voor?

Micheltje

Micheltje

• >250 berichten
  • 270 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 augustus 2005 - 14:19

Het is ook niet dat de mensen overstappen om de virussen. Virusscanners werken prima onder 98. De drijvende kracht achter het overgaan op de nieuwe Windows is voor bedrijven natuurlijk om bij te blijven met ontwikkelingen. Ten tweede werken de nieuwste producten vaak het best onder de nieuwste versie van Windows dus nog een reden om over te stappen. En het laatste, maar zeker niet minst-belangrijke, support. Oude versies zullen geen support meer hebben en dat is erg belangrijk voor zowel bedrijven als personen.

Het heeft dus niets met intrappen te maken want niemand houdt je voor de gek. Je kunt hier wel Microsoft gaan flamen maar dat is helemaal niet nodig en het forum er niet voor.

On-topic:

- Gat in de markt vinden voor een bepaald product in een bepaalde branch.

- Investeren en geluk hebben

- Iets revolutionairs ontdekken

Beste oplossing met meeste succesgarantie: Gewoon hard werken

timwaagh

timwaagh

• >250 berichten
  • 293 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 augustus 2005 - 16:29

Het is ook niet dat de mensen overstappen om de virussen. Virusscanners werken prima onder 98. De drijvende kracht achter het overgaan op de nieuwe Windows is voor bedrijven natuurlijk om bij te blijven met ontwikkelingen. Ten tweede werken de nieuwste producten vaak het best onder de nieuwste versie van Windows dus nog een reden om over te stappen. En het laatste, maar zeker niet minst-belangrijke, support. Oude versies zullen geen support meer hebben en dat is erg belangrijk voor zowel bedrijven als personen.

Het heeft dus niets met intrappen te maken want niemand houdt je voor de gek. Je kunt hier wel Microsoft gaan flamen maar dat is helemaal niet nodig en het forum er niet voor.

On-topic:

- Gat in de markt vinden voor een bepaald product in een bepaalde branch.

- Investeren en geluk hebben

- Iets revolutionairs ontdekken

Beste oplossing met meeste succesgarantie: Gewoon hard werken

de kernel van NT zit ook in XP. dus alles dat onder XP draait kan in principe ook onder NT (en met dezelfde performance). De overhead van XP is echter veel groter (waardoor alles langzamer gaat). Bovendien vergeet je een belangrijke reden om over te stappen: de marketing van micro$oft. ben er zelf ook wel gevoelig voor, want ik zit dit toch gewoon achter een winXP PC te typen.

• Gast

Geplaatst op 18 augustus 2005 - 21:58

Als iemand van 16 jaar een virus kan maken die vele computers lam maakt dan geloof ik niet meer in de kwaliteit die ze aanbieden.

Weet je dat het 1e xp produkt van Microsoft een fout bevatte die met 1 simpele testprocedure eruit te filteren was.
Deze procedure is gewoon een basis iets en als je zoiets al mist in je testen begin ik te geloven dat de kwaliteit niet meer 100% is.
Ik merk dat bij de afwerking van Frontpage Express.
Bij een te grote file ziet men niet eens een mededeling dat je boven een limiet zit van verwerkingcapaciteit, de muis verdwijnt gewoon en je mag het dan verder uitzoeken hoe je het probleem oplost.
Als je notabene op een geprotecteerde file schrijft zeg ie niet van:
protectie maar van save-error.

Is maar een weet.
Ik heb Microsoft98 gekocht en aangemeld maar heb nog nooit een update service pakket ontvangen voor hun fouten.

Ook verhinderen ze andere bedrijven erin om produkten te schrijven voor het operating-systeem.
Dit is de grootste oplichting aller tijden...

Micheltje

Micheltje

• >250 berichten
  • 270 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 augustus 2005 - 22:26

Off-topic gelul:

Als iemand van 16 jaar een virus kan maken die vele computers lam maakt dan geloof ik niet meer in de kwaliteit die ze aanbieden.

Want? Omdat 1 gefrustreerde geisoleerde scriptkiddy een lek vindt is meteen de kwaliteit niet meer van een denderend niveau? Kom op zeg.

Deze procedure is gewoon een basis iets en als je zoiets al mist in je testen begin ik te geloven dat de kwaliteit niet meer 100% is.

Kwaliteit is persoonlijk. Jij wilt stellen dat voor jou kwaliteit een bugvrije applicatie/OS/etc is? Keep dreaming.

Ik merk dat bij de afwerking van Frontpage Express.
Bij een te grote file ziet men niet eens een mededeling dat je boven een limiet zit van verwerkingcapaciteit, de muis verdwijnt gewoon en je mag het dan verder uitzoeken hoe je het probleem oplost.

Hij zit er dan waarschijnlijk niet boven maar je kunt zelf ook wel nagaan dat een grote file meer tijd in beslag neemt. Geduld noemt men dat.

Ook verhinderen ze andere bedrijven erin om produkten te schrijven voor het operating-systeem.
Dit is de grootste oplichting aller tijden...

Dat is nou wat we noemen 'een commercieel bedrijf'. Elk bedrijf doet dat, elk bedrijf zou hetzelfde handelen, etc.

Nu weer ontopic, Microsoft heeft niets met de discussie te doen.

• Gast

Geplaatst op 19 augustus 2005 - 00:14

Oplichten is:
mensen laten geloven in gewin om er zelf beter van te worden.

• Gast

Geplaatst op 19 augustus 2005 - 23:20

Als jij een apparaat maakt waarbij de usb-installatie onder microsoft standaard wordt opgenomen zul je moeten dokken aan microsoft.
En dit zijn geen kleine bedragen voor de geleverde arbeid en onkosten maar gewoon betalingen.

Het is niet voor niets dat Microsoft een boete moet betalen aan de Europese Commisie.
Met een computerprogramma bespaart men en kan men geld verdienen.
Diegene die een algemeen aanvaard OPERATING SYSTEEM levert mag geen geld verdienen aan software ontwikkeld voor dat systeem.
Dit is in strijd met een recht.
Het zou van de gekke zijn als de Nederlandse Regering het gebruik van de Nederlandse taal ging belasten.
Als een schrijver in de nederlandse taal een boek uitbrengt dan moet deze tigduizenden euros betalen.
Een nieuw woord laten opnemen kost 500.000 euro.
(tenslotte moeten alle woordenboeken aangepast worden)
Alle mensen moeten elke 2 jaar een nieuw woordenboek aanschaffen ter waarde van 500 euro.
Oke hij is dan flink dik....
Dit zou in strijd zijn met het recht wat een volk heeft.
Ik wil best mijn 98 upgraden maar dan betaal ik alleen voor de nieuwe elementen en wil ik in de winkel kunnen kiezen tussen leveranciers.
Dat kan bij de aanschaf van een pc ook.
Het zou niks zijn als straks Intel en Microsoft verplichten alleen chips van Intel te gebruiken.
Een goedkope kaart installeren lijdt dan tot de mededeling:
hardware virus detected, replace hardware with Intel.

Helly1975

Helly1975

• >250 berichten
  • 767 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 augustus 2005 - 07:37

[ mijn laatste opmerking offtopic]
Enrico,

Begrijp me goed, ik ben geen fan van Microsoft en een bedrijf als Microsoft welke meer juristen in dienst heeft dan programeurs is in mijn ogen enigzins "verdacht" (ook dit is suggestief). Het is belachelijk dat ik een product koop en deze zo slecht is beveiligd dat ik om de haverklap automatische update's moet installeren wil ik mijn systeem up to date houden, qua o.a beveiliging. Je hebt ook de keuze in de winkel om voor Linux te kiezen. Dit is ook niet het punt waarop ik reageer in jou thread. Je beschuldigt hun van oplichting. Dit is niet correct, om de reden die ik al in mijn voorgaande post melde. En wat betreft de boetes die Microsoft heeft gekregen heeft niets met oplichting te maken maar met de vraag wat behoort werkelijk tot de primaire onderdelen van een operating system en wat niet. Het geen wat er niet tot behoort dient net als alle andere producten apart in de winkels te koop te zijn zodat een klant kan kiezen voor welk product men gaat. Dit laatste is Microsoft uit het "oog" verloren, maar hierom, nogmaals, is het woord oplichting niet correct.

• Gast

Geplaatst op 22 augustus 2005 - 09:10

Is dit een vorm van oplichting:

je bestelt op internet een auto.
Je bekomt hem en ontdekt dat de motor stopt bij een zendstation.
Lastig vooral als je elke dag met 4 personeelsleden erin langs Lopik rijdt.
je belt het bedrijf op en je vraagt of er een oplossing is.
Die zegt dan: dan had je een Mercedes moeten aanschaffen of je moet hier iets downloaden om het probleem te verhelpen.
Ondertussen heb je wel weer de ANWB moeten laten komen en hebben 4 personeelsleden een 2 tal uren uit hun neus zitten vreten.
Na een week: jawel hij stopt weer bij een ander zendstation.
weer hetzelfde probleem.
Dus weer de ANWB bellen.
Die zegt: die auto van jouw is ondeugdelijk en moet opnieuw geprogrammeerd worden.
Dus uit noodzaak bestel je maar een ander systeem gepaard met kosten.

Maar mag je nu het bedrijf dat de auto leverde aansprakelijk stellen?
Nee, want kostenderving onderhevig aan hun fouten kunnen niet geclaimd worden stond in de voorwaarden.
Deze voorwaarde moet je accepteren voordat je het systeem gebruikt die je moet gebruiken om internationale onderdelen in werking te laten treden.

Bart

Bart

• >5k berichten
  • 7224 berichten
  • VIP

Geplaatst op 22 augustus 2005 - 09:46

Beveiliging van besturingssystemen is altijd erg moeilijk en er zal altijd wel een lek in blijven zitten. Enrico geeft hier behoorlijk af of Microsoft, maar van Linux hoor ik niks.

Linux bevat ook lekken, maar omdat er maar relatief weinig gebruikers van Linux zijn is het voor hackers of virusmakers niet interessant om hier scripts voor te schrijven. Verder vereist Linux meer diepgang in kennis van hoe het systeem werkt, maar Linux is zeker niet zonder lekken. In tegendeel, bij veel onervaren gebruikers zal het systeem niet goed geconfigureerd zijn en daarmee enorme lekken veroorzaken. Ik denk dat een zelfde redenatie op gaat voor Solaris of iMac.

Windows 98 is trouwens niet geschikt voor nieuwe systemen. Het ondersteund niet standaard USB 2.0 en ook niet de P4 processoren (voor beiden zijn wel patches te krijgen). Verder ondersteund W98 maximaal 512MB aan geheugen en zullen nieuwe drivers van bijvoorbeeld videokaarten er ook niet onder werken. Voor deze twee zijn geen patches / oplossingen beschikbaar. WinXP daarentegen ondersteund lang niet alle oude drivers meer. Win2000 ondersteund zowel oud als nieuw.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

• Gast

Geplaatst op 22 augustus 2005 - 11:25

Dus ik ben verplicht Linux te gebruiken als ik niet akkoord ga met de voorwaarden van Microsoft.
Daar kom het op neer.

In Windows98 heeft Microsoft al voorzien dat je niet kunt upgraden naar meer geheugen dan 512 Meg.
Betekende dat je softwarebeperkingen inbouwt zodat mensen een nieuw systeem moet aanschaffen indien je meer dan 512 meg wilde adresseren.

Een integer omvat aan mogelijkheden: 2^32.
Dat is 4.295E09.
Dat is dus 4.295.000.000 is 4295 Meg aan adresseerbaarheid.
500 meg is daarvan maar 1/8 deel.
Waar is de rest gebleven.

Waarom heeft XP nu wel meer adresseerbaarheid terwijl ze daarin nog steeds integers gebruiken????
Hebben ze gewoon ergens de waarde 512 verandert in 2048?
Ik verdenk ze ervan om met zulke trucs een systeem aan te bieden.

Bij het ontwerpen van een systeem ga je ook kijken wat de toekomst brengt zodat het systeem niet meteen bij de eerste beste vooruitgang vervangen dient te worden.
Dus als ik een computersysteem aanschaft dat 64bit adressen aankan en ik wil een 2e processor aansluiten dan verwacht ik dat zo'n extra processor door het systeem wordt geaccepteerd.
Het moet zeg maar 65000 processors aankunnen want dit kan een norm zijn die mogelijk is na 5 jaar.

De software om die processor te gebruiken behoort niet tot het operating-systeem.
Het operating-systeem dient de operating te doen die een software vereist van de hardware.

Het aansturen van de harddisk is een taak van het operating-systeem maar kan ook ingebakken zijn op de harddisk-controller zelf.
Men verstuurt dan naar de harddisk alleen de data en een naam waaronder de data staat.
Het operating systeem moet beide systemen aankunnen.
Dit is niet eens een groot probleem.

Bij XP ontdekte ik dat er weer een nieuw systeem is om je harddisk in te delen.
Met nog meer parameters.
XP nestelt zichzelf op de harddisk op de beste plekken zodat alleen XP software snel functioneert.
Kun je in 98 een harddisk partioneren?
Nee, je had daarvoor een dos -programmaatje nodig of weer een programma van derden.
Een OS moet als basis hebben om zoiets onder zijn dak te hebben.

Mijn explorer stort elke dag wel een keer in.
De computer blijft gewoon doordraaien, ik doe control alt delete en repareer de boel.
De pictogrammen rechts onder in beeld komen dan niet allemaal terug.
Dus het afkoppelen van je USB harddisk gaat dan problemen opleveren opdat het pictogram niet terugkomt.
Ze hebben geen enkele rekening gehouden met het feit dat de explorer kan instorten.
Er is gewoon niet getest met deze feiten.

In 98 zat een TXT editor bijgeleverd.
Deze kan maar tot 32K.
De adresseerbaarheid van DOS.
Hoeveel moeite was het om deze adresseerbaarheid met een simpele schakelaar om te zetten naar de grotere zodat lange bestanden ook bewerkt konden worden.
In XP heeft men uiteindelijk meer adresseerbaarheid bij dat programma maar Microsoft was er niet blij mee geloof ik.

Daarom hoop ik op een nieuw OS die het woord operating in het vaandel heeft.
Waarbij fouten door het systeem worden ontdekt.
Waarbij software software is en data data.
Nu leest microsoft alle data uit op zoek naar coderingen die door hun geschreven zijn.
Hoe kan de data van internet een programma worden?
Gewoon door de norm data is software.
Microsoft heeft een extensie voor film/geluid/data maar daarin staatn coderingen waarmee men software kan creeren in je systeem om je systeem na te pluizen op installeerbare modulen, optimalisatieprogrammatuur, reorganisatieprogrammas, harddiskverbeteraars etc etc etc.
Dus een hakcer kan via een simpele film een programma downloaden in je computer van de universiteit.
Deze gaat op zijn gemak andere software omvormen.
Deze gaat dan fouten maken zodat al je software niet meer klopt.
Is zelfs al zo dat jouw filmpje internetsites oproept die ook weer filmpjes met software download en dan deze zich verspreid via een attachment van email waarbij men dan het filmpje gaat bekijken.
Horror....
Regelrecht ondoordacht ontwerp.
Zij bieden dan antivirus-software aan die draait op windows....

Mijn computer draait software die IK WIL en niet die Microsoft mij opdringt.
Ik laad DATA als ik DATA laadt.
Ik laad SOFTWARE als ik SOFTWARE laadt.
Deze softwarelader controleert dan de software op eerlijkheid en certificaten.
Elk stukje software staat genoteerd in mijn computer met naam van het bedrijf of maker die het geproduceerd heeft.
Zo kan ik een claim bij een softwarerechtbank indienen indien het stukje software schade heeft berokkend aan mijn systeem.

>>>
Je kunt een goed systeem opbouwen indien men een aantal zaken in acht neemt.
En Microsoft doet dat niet.

Ook Intel gaat zich steeds meer schuldig maken aan legale oplichting.
Een processor van 2+2 GigaHertz wordt dan verkocht als 4 GigaHertz terwijl bij aansluiten bij XP alleen de eerste 2 wordt toegepast.
De andere 2 staat gewoon stil.
Op de verpakking moet dan eerlijk staan: Bij XP 2 GigaHertz en bij een OS die de versie 2+2 aankan bekomt u mogelijk 4 GigaHertz rekensnelheid.
Maar dat zetten ze in hele kleine letterjes in de voorwaarden in het kleine boekje wat hopelijk in de doos zit.

Helly1975

Helly1975

• >250 berichten
  • 767 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 augustus 2005 - 11:39

Dus ik ben verplicht Linux te gebruiken als ik niet akkoord ga met de voorwaarden van Microsoft.
Daar kom het op neer.

Ik vind dit trouwens nog wel een leuke! om het volgende. Ik koop een Microsoft product en installeer deze. Tijdens de installatie wordt mij gevraagd of ik akkoord ga met de algemene voorwaarden. Stel ik doe dit niet en het programma wordt dus niet geinstalleerd. Maar nu?. Kan ik terug naar de winkel om mijn geld terug te vragen?. Deze zal (waarschijnlijk) zeggen, "meneer, u hebt de verpakking losgehaald, en miscchien wel een kopie gedraaid!". Welk recht heb je bij deze situatie nog?.

• Gast

Geplaatst op 22 augustus 2005 - 11:45

Jij snapt hem....

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 22 augustus 2005 - 12:22

Daar kom het op neer.

Wat een onzin jong, als jij niet akkoord gaat met bv de algemene voorwaarden van nvidia om een grafische kaart te installeren, dan ben je ook wel verplicht om een ander merk te gaan zoeken.

Dat jij niet akkoord wil gaan met de voorwaarden dat is jouw probleem. Dit is geen probleem die microsoft veroorzaakt. Als je gaat werken, en je baas geeft je een contract, en je bent niet tevreden met de voorwaarden, dan zoek je toch ook ander werk, is het dan ook die baas z'n schuld ?

Wat ik me dan ook afvraag is hoever je kennis van pc's, hardware, software en het programmeren zelf rijkt. Er zijn zat veel websites/programma's en dergelijke dingen te vinden 'hoe je een virus schrijft'

Als daar nu 1 van de mss 20 miljoen kinderen van 16 jaar daarmee een virus kan maken door meestal knip en plak werk van andere virussen dan is dat brute pech natuurlijk. En het is vaak een stuk makkelijker om een fout te vinden, dan om deze fout te zien als je aan het coderen bent. Je spreekt hier namelijk niet over een codering van 100 lijntjes lang :shock:

Ook dat microsoft zelf virussen maakt vind ik gewoon belachelijk. Meeste virussen worden gebruikt om later een botnet op te richten en een ddos aanval te doen (de websites die hierdoor worden platgelegd hebben vaak niks te maken met microsoft)
Ook brengt microsoft patches uit om deze virussen onschadelijk te maken, zou best wel dom zijn als je die virus zelf gemaakt hebt. Ook zou het best dom zijn om zelf virussen te maken want dan schend je je eigen imago van je bedrijf.

Zoals bart ook zei: Linux en andere besturingssystemen hebben ook last van beveiligings lekken. Linux heeft een week geleden net een 'patch' uitgebracht. Die patch was 35mb groot, dus daar zullen best wel wat lekken mee gedicht zijn ... Vaak hebben zelf kleine software programma's last van beveiligingslekken.

Dus vooral je zo een ongegrond stuk tekst op een forum neerzet ga je best wat informeren en ga je zo niet met de massa meelopen dat windows slecht is en dat microsoft zelf z'n virussen schrijft.

Btw, de meeste mensen die op de kap van windows zitten, zijn bijna allemaal in het bezit van een windows besturingssysteem, dus ik vraag me af wat er dan bij die mensen mankeert ...

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures