Functievoorschrift van een sinusoïde20%(luchtstroomsnelheid)

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 226

Functievoorschrift van een sinuso

Klintersaas schreef:(Herkomst: toelatingsexamen juli 1997)

14) Een volwassene ademt gemiddeld twaalf keer per minuut. De luchtstroomsnelheid (in liter per seconde) wordt bij het inademen positief en bij het uitademen negatief gerekend. De luchtstroomsnelheid kan benaderd worden met de volgende sinusoïde:

Afbeelding

Bij hardlopen wordt de periode van de ademhalingscyclus gedeeld door 3 en de luchtstroomsnelheid wordt 4 keer zo groot. Welke van de volgende antwoorden is de beste benadering van de sinusoïde bij hardlopen?

  1. \(0,125\sin{\frac{0,4\pi t}{3}}\)
  2. \(0,125\sin{1,2\pi t}\)
  3. \(2\sin{\frac{0,4\pi t}{3}}\)
  4. \(2\sin{1,2\pi t}\)
[/b][/i]
Verborgen inhoud
Antwoord D.


Stel een vraag over deze oefening.
Moet de oplossing niet 2sin (1,2)t of 2sin (0,4 pi)t zijn? De periode is hier 5 seconden (5 seconden nodig voor 1 ademhalingscyclus), en de periode is 2pi/b (de factor voor t), maar 2pi/1,2pi is niet 5...maar b = 2pi/5 is wel 1,2 (eigenlijk 1,3).

Gebruikersavatar
Berichten: 3.330

Re: Functievoorschrift van een sinuso

d
Volgens mijn verstand kan er niets bestaan en toch bestaat dit alles?

Gebruikersavatar
Berichten: 226

Re: Functievoorschrift van een sinuso

Ja, dat het D is, kan ik ook zien door op verborgen inhoud te klikken - no offence - maar dat is de vraag niet..

Gebruikersavatar
Berichten: 3.330

Re: Functievoorschrift van een sinuso

Ja, dat het D is, kan ik ook zien door op verborgen inhoud te klikken - no offence - maar dat is de vraag niet..
rust
\(0,5\sin\frac{2\pi}{5}t \)
hardlopen
\( 2\sin\frac{6\pi}{5}t \)
ik had hide niet gezien ;)
Volgens mijn verstand kan er niets bestaan en toch bestaat dit alles?

Gebruikersavatar
Berichten: 226

Re: Functievoorschrift van een sinuso

Ik weet welke functie juist moet zijn, want dat kan je dus ook naast D lezen ;)

Maar ik vroeg me af of er een fout instond omdat de periode = 5 seconden...maar 2*pi/b = 2pi/1,2pi =/= 5 (maar aan 16,45)..

Als ik dan 2pi/5 = b uitwerk, kom ik uit dat b = 1,2 (1,3 afgerond), dus vroeg ik me af of de oplossing eigenlijk 2sin1,2t moet zijn...

Reageer