Hulp bij wk pool voor profielwerkstuk

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 4

Hulp bij wk pool voor profielwerkstuk

Ik heb een klein probleempje bij het maken van een WK pool voor het profielwerkstuk. Ik weet niet precies hoe ik een excelbestand kan bijvoegen dus heb ik het even proberen na te maken:

Voor ons PWS willen we een WK Pool maken waar automatisch alles wordt ingevuld na het opgeven van de uitslagen van de WK wedstrijden. Nu hebben we de basis al, alleen willen we ook nog de stand in de groep automatisch kunnen maken. We lopen echter al vast bij het aantal gespeelde wedstrijden. Het aantal gespeelde wedstrijden op het eind is 3, dus wij dachten: =3-????

We hebben verscheiden dingen geprobeerd met vooral de opties ALS, AANTAL.ALS, AANTALLEN.ALS en AANTAL.LEGE.CELLEN, maar we komen er niet uit.

voor ons gevoel moet bij bijvoorbeeld Frankrijk zijn: het iets zijn als: =3-((aantal keren als Frankrijk in een rij staat waar ook de cel in F en H leeg is) delen door 2)

Ik hoop dat iemand ons kan helpen:

Groetjes,

Bas, Max en Gijs

In excel

A B C D E F G H

1 Groep A

2 Poule Thuis Uit Datum Thuis Uit

3 A Zuid-Afrika- Mexico 11-6-2010 16:00

-

4 A Uruguay - Frankrijk 11-6-2010 20:30

-

5 A Zuid-Afrika- Uruguay 16-6-2010 20:30

-

6 A Frankrijk - Mexico 17-6-2010 13:30

-

7 A Mexico - Uruguay 22-6-2010 16:00

-

8 A Frankrijk - Zuid-Afrika22-6-2010 16:00

-

9

Groep A

Nr. Land Gespeeld Gewonnen Verloren Doelpunten voor Doelpunten tegen Doelsaldo

1 Frankrijk

2 Mexico

3 Uruguay

4 Zuid-Afrika

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Hulp bij wk pool voor profielwerkstuk

Vooralsnog is dit niet erg duidelijk. Het zou helpen als je hier een werkelijke tabel plaatste:

help-item berichtopmaak: tabellen
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer