Springen naar inhoud

Berekenen schroefdraad-draaiend handwiel

• Log in om te kunnen reageren

Scampi

Scampi

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 28 mei 2010 - 10:00

Gegroet allen,

Ik zit met volgend probleem. Ik moet via een davit een deksel liften van max. 700kg. Hierdoor wil ik bewegingschroefdraad gebruiken in combinatie met een handwiel. Het is de bedoeling dat dit handwiel bediend kan worden via mankracht . De verticale beweging hoeft niet gigantisch groot te zijn, wanneer ik een 30mm verticaal kan gaan, ben ik tevreden. Hoe moet ik dit aanpakken wanneer alles vrij te kiezen is? Welke diameter van handvat moet ik minstens aanhouden? Is dit te berekenen of zijn er voorbeelden te vinden in de praktijk?
Alvast bedankt voor de reacties!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

josias

josias

• >100 berichten
  • 133 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 mei 2010 - 09:38

Hallo,

Wat je moet weten is en ik denk dat jij dit wel weet hoe jij je "DAVIT" wil plaatsen dus verticaal of horizontaal. Wil je het op een horizontale of op een verticale vat plaatsen.

Ten tweede is je kan uit vier verschillende drukken voor de flenzen kiezen die jij wilt gebruiken. Je kan kiezen uit een flens rating van 150#, 300#, 600# en 900#. Let wel gebruik een Welding Neck flange. Voor deze 4 ratings kun je het volgende nemen 12", 14", 16", 18", 20" en 24" nemen.

Als het vat hor./vert. is en de druk is atmosferich kan jij een flens rating van 150# gebruiken.
Voor elke rating die jij wilt gaan gebruiken worden de dimensionering van de handvaten etc. anders.

Wat je vraag betreft je kan een tandheugel gaan maken met trapezium draad zo dat deze een vertraging heeft etc.
maar als jij een werktuigbouwer bent dan weet jij dit.

Voor de afmetingen van de flenzen volgens de ratings moet je een tabel hebben waar je de gegevens van de flens eruit kunt halen.

groet

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures