Springen naar inhoud

Koelkast ombouwen tot een bierkoeler

• Log in om te kunnen reageren

gebruiker222

gebruiker222

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 28 mei 2010 - 10:37

Hallo experts,

Ik wil met een klein projectje beginnen waarbij ik een koelkast wil ombouwen tot een efficiente bierkoeler.
De bedoeling is om de wanden waar de verdamper zich bevindt aan te passen. Ik wil de verdamper buizen (ik denk tenminstens dat het idd buizen zijn) vervangen door een spiraalvormige constructie. In de spiraal zal straks bierflesje in komen te zitten en met een beetje verbeeldingsvermogen en creativiteit isolatie toepassen voor maximale efficiency.
Misschien lukt het maar misschien ook niet, ik wil iig de poging wagen.
Nu is mijn vraag, hoe zorg ik ervoor dat dit freon gas niet vrijkomt als ik de buizen ga vervangen? Heb ergens gelezen dat je zulke spullen bij de gementen kan regelen (legen van freon gas) maar vervolgens wil ik dat gas weer erin hebben. Tegenwoordigd wordt freon R-12 vervangen door R-134 maar dan moet ik gelijk 12kg van kopen en weet nog steeds niet hoe ik dat naar binnen kan werken en of het uberhaupt zal werken (ander systeem?).
In principe wil ik alleen de buizen en compartiment construcie modificeren en niet de werkingsprincipe.

Kent iemand toevallig een veilige / goedkope manier om dit op te lossen?

Alvast dank

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures