Ik heb een vraag i.v.m. biologie

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 26

Ik heb een vraag i.v.m. biologie

Hallo ;)

Ik heb een vraag ivm de functies van het spier dus hier is een voorbeeldje:

1) Door onze spieren kunnen we stappen, springen, zwemmen.

Functie: bewegen

2) Bij een persoon die zittend inslaapt val het hoofd voorover en hangt de mond open.

Functie: ? ](*,)

3) Als je het lichaam van een bodybuilder vergelijkt met dat van jou, dan merk je verschillen

Functie: ? :)

De bekomen antwoord mag geen "houding" of "vorm" geven.

Bijvoorbeeld niet "ontspannen" of "ontwikkelen".

Wil iemand mij helpen a.u.b. ?

Alvast bedankt

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.268

Re: Ik heb een vraag i.v.m. biologie

yahiko schreef:De bekomen antwoord mag geen "houding" of "vorm" geven.

Bijvoorbeeld niet "ontspannen" of "ontwikkelen".
Kun je dit eens verduidelijken aub?
3) Als je het lichaam van een bodybuilder vergelijkt met dat van jou, dan merk je verschillen

Functie: ?
wordt hiermee bedoelt dat de spieren van een bodybuilder een andere functie zouden moeten hebben als bij jou ](*,) ?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 247

Re: Ik heb een vraag i.v.m. biologie

Jan van de Velde schreef:Kun je dit eens verduidelijken aub?

wordt hiermee bedoelt dat de spieren van een bodybuilder een andere functie zouden moeten hebben als bij jou ](*,) ?
die doen functie als anabole steroïdetanks ;)

nee, het kan zijn dat men iets in de richting zoekt van het verschil in aantal rode spiervezels. Vrij bizarre oefening in feite, ik stel me tegenwoordig vragen over de onderwijsmethode van bepaalde mensen

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Ik heb een vraag i.v.m. biologie

Ik denk dat in het 3de voorbeeld van de bodybuilder esthetiek wordt bedoeld; een gespierd lichaam wordt geassocieerd met gezondheid en schoonheid.

Het 2de voorbeeld vind ik raar. Je zou kunnen denken aan het voorkomen van letsel aan andere organen. Zonder spieren zou er meer druk komen op de botten en zachte weefsels zoals de luchtpijp e.d. Bij het lang voorover hangen met je hoofd heb je daarna flinke spierpijn in de nek, maar geen andere schade. Zonder spieren is dat denk ik wel anders.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Reageer