Zwaartekracht generator (pp mobile

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

Zwaartekracht generator (pp mobile

grafitie_maker.GIF
grafitie_maker.GIF (5.25 KiB) 435 keer bekeken
vaak zie je bij perpetuum mobile dat het niet kan werken omdat je zwaartekracht nodig hebt. het lijkt me dat je hiermee de energie die je produceert met de pp het wiel kunt laten ronddraaien. door de centrifugeer kracht zal er kunstmatige zwaartekracht ontstaan. doordat het in een vacuüm doos is en magneten weinig wrijving geven kost het slechts een beetje energie. als je het harder laat draaien dan komt er meer kracht

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Zwaartekracht generator (pp mobile

het lijkt me dat je hiermee de energie die je produceert met de pp het wiel kunt laten ronddraaien.
Welk wiel?

Welke energie produceer je precies?

Heb je al rond gezocht op het forum (zoek-doosje, midden boven in je scherm) of iemand dit al eerder heeft voorgesteld?
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: Zwaartekracht generator (pp mobile

Volgens de huidige natuurwetten is een pm onmogelijk. Dus, tenzij je een nieuw soort kracht gebruikt die nog niet ontdekt is, kan je uitvinding gewoonweg niet werken.
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.094

Re: Zwaartekracht generator (pp mobile

Dan is het natuurlijk nog steeds interessant om te discussiëren waarom een bepaalde zogenaamde perpeetum mobile niet werkt.

Ik begrijp de tekening echter niet. Je hebt een ronde magneet tussen vier magneten ingeklemd. Dan wat?

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Zwaartekracht generator (pp mobile

Dan is het natuurlijk nog steeds interessant om te discussiëren waarom een bepaalde zogenaamde perpeetum mobile niet werkt.
Dat kun je alleen maar nadat de bedenker heeft uitgelegd waarom hij vindt dat het wel werkt.

Kennelijk heb je hetzelfde probleem als ik, ik snap niet wat de bedoeling is.

Berichten: 3

Re: Zwaartekracht generator (pp mobile

ik heb het even niet over een pp maar heb het over hoe je zwaartekracht kunt maken ervoor. als je kijkt naar andere pp dan zie je dat het vaak niet kan omdat er zwaartekracht voor nodig is. door de energie die een pp kan opwekken kan het ding draaien en heb je een soort zwaartekracht

Re: Zwaartekracht generator (pp mobile

...als je kijkt naar andere pp dan zie je dat het vaak niet kan omdat er zwaartekracht voor nodig is.


Leg eens uit?

Gebruikersavatar
Berichten: 897

Re: Zwaartekracht generator (pp mobile

als je kijkt naar andere pp dan zie je dat het vaak niet kan omdat er zwaartekracht voor nodig is.


ik ben er vrij zeker van dat er hier op aarde zwaartekracht is.

Legt het nu is duidelijk uit

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Zwaartekracht generator (pp mobile

ik heb het even niet over een pp maar heb het over hoe je zwaartekracht kunt maken ervoor.
Hoe dan? Niemand hier snapt hoe hij werkt.

Laatste kans, anders komt hier een slotje op wegens plagen van forummers ](*,)
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Reageer