Springen naar inhoud

Hulp bij uitrekenen capaciteit waterbuis t.b.v. turbine

• Log in om te kunnen reageren

izi-luuk

izi-luuk

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 31 mei 2010 - 13:22

Beste lezer,

Ik ben bezig met de uitwerking van de plannen om een kleine waterturbine te maken bij een huis aan een kleine rivier in Frankrijk. Nu kom ik overal wel uit maar heb nog 1 vraag:

Het verval van punt A (invoer van water in de buis) naar punt B (daar komt de turbine) is 1 meter. Ik ben van plan een 100mm dikke PVC Buis te gebruiken om het water naar de turbine te krijgen. De lengte van de PVC buis is 80 meter.

Om nu uit te rekenen hoeveel energie ik er maximaal uit kan halen moet ik weten hoeveel m3 water er per uur doorheen zal stromen.

Heb ik zo genoeg gegevens om dit uit te rekenen?
Alvast bedankt aan iedereen die mee wil denken.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Fred F.

Fred F.

• >1k berichten
  • 4168 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 31 mei 2010 - 16:46

Maak eerst eens een plaatje (gescande handschets) van het hele systeem van inlaat PVC-buis tot uitlaat turbine, met hoogtes erbij.
Hydrogen economy is a Hype.

Bart

Bart

• >5k berichten
  • 7224 berichten
  • VIP

Geplaatst op 31 mei 2010 - 19:15

ehm, een hoogteverschil van slechts 1 meter en een buis van 80 meter? Dan moet je toch echt terug naar de tekentafel. Het water zal er uit druppelen, niet stromen.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures