Springen naar inhoud

"cirkeltje" voor leestekens in word 2007

• Log in om te kunnen reageren

robuLAB

robuLAB

• 0 - 25 berichten
  • 12 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 31 mei 2010 - 14:59

Ik weet niet of dit het gepaste forum/subforum is om mijn vraag te posten, maar ik had geen idee waar ik hem anders kwijt moest.
Ik krijg tijdens het typen van een verslag in word nu steeds een "cirkeltje" voor sommige leestekens (vraagteken, puntkomma, uitroepteken en dubbelepunt). Het ziet er een beetje uit als het teken voor graden. (vb: Hoe werkt ditį?)
Het is niet zichtbaar in een afgedrukte versie, het is zoals het zwevend punt bij een spatie. Het is enkel zichtbaar als je de opmaaksymbolen zichtbaar maakt.
Het stoort mij vooral omdat als je midden in een regel een vraagteken plaats, dit overkomt als [einde zin][spatie][?][spatie][begin nieuwe zin].

iemand enig idee hoe ik dit afschakel?

Alvast bedankt

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

ypsilon

ypsilon

• >5k berichten
  • 11085 berichten
  • VIP

Geplaatst op 31 mei 2010 - 15:30

Dit is geen taalkundige vraag. Ik denk dat je meer succes zult hebben in de afdeling "praktisch en overige technische wetenschappen". Ik verplaats dit even.

thermo1945

thermo1945

• >1k berichten
  • 3112 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 01 juni 2010 - 09:08

Het gaat om een 'harde spatie'. In 's Gravenhage is tussen de s en de G een harde spatie gewenst als je wilt voorkomen, dat het woord daar wordt afgebroken bij het einde van een zijn.
Je kunt hem vervangen door een gewone spatie.

317070

317070

• >5k berichten
  • 5567 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 01 juni 2010 - 10:44

iemand enig idee hoe ik dit afschakel?

Ik ben het niet zeker, maar staat de juiste taal wel ingesteld? Anders kun je in de opties ook autocorrectie uitschakelen, en dan gaat hij dit ook niet meer doen.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet
And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign
-Alanis Morisette-

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures