Springen naar inhoud

Brandstof

• Log in om te kunnen reageren

champion16

champion16

• 0 - 25 berichten
  • 17 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 31 mei 2010 - 20:07

Hai, voor mijn school wil ik een pws maken over alternatieve brandstoffen. Maar ik moet ook deelvragen en onderzoekvraag bedenken. Kent er iemand goede?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Tommeke14

Tommeke14

• >250 berichten
  • 771 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 mei 2010 - 20:12

Het rendement van een motor en het effect van verschillende soorten brandstof daarop?
en dan vergelijking met biobrandstof ofzo

Veranderd door Tommeke14, 31 mei 2010 - 20:12

champion16

champion16

• 0 - 25 berichten
  • 17 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 31 mei 2010 - 20:13

heb een betaprofiel. Is de bedoeling dat ik ook iets praktisch moet doen. Dacht eraan om algen te kweken en om biobrandstof proberen te maken. Ken je misschien nog een paar andere dingen?

Marko

Marko

• >5k berichten
  • 8935 berichten
  • VIP

Geplaatst op 01 juni 2010 - 00:05

Hai, voor mijn school wil ik een pws maken over alternatieve brandstoffen. Maar ik moet ook deelvragen en onderzoekvraag bedenken. Kent er iemand goede?

Als ze je worden voorgezegd is het niet meer bedenken hŤ.
Zonder gekheid: Een deel van de opgave is dat je leert na te denken over zulk soort zaken. Dat je leert dat het doen van onderzoek altijd vooraf wordt gegaan door het formuleren van een onderzoeksvraag. En dat je leert hoe je zo'n vraag formuleert. Je bent er helemaal niets mee geholpen door wat vragen voorgeschoteld te krijgen die je dan maar in een onderzoek gaat proberen te beantwoorden.

En zo moeilijk hoeft het ook niet te zijn. Je hebt gekozen voor alternatieve brandstoffen. Begin dan eens met jezelf af te vragen waarom je het daar graag over wil doen. Wat spreekt je aan in alternatieve brandstoffen? Waarom zou je daar Łberhaupt een onderzoek over willen doen?

Wat weet je al over alternatieve brandstoffen? Wat weet je niet en zou je wel heel graag wel willen weten? Dat laatste is al een heel aardige aanzet tot een onderzoeksvraag.

Zoals ik al aangaf: Een onderzoek begint altijd met het formuleren van een onderzoeksvraag. En die onderzoeksvraag komt uit een bepaalde waarneming waar je in eerste instantie van staat te kijken. Een heel simpel voorbeeld: Je ziet dat alles wat je uit je handen laat vallen naar beneden valt. Je denkt: Hť dat is typisch! Kennelijk is er iets in/op de Aarde dat aan die voorwerpen trekt. Vervolgens is een (logische) vraag of er aan zware voorwerpen harder wordt getrokken dan aan lichte, en of zware voorwerpen ook sneller vallen dan lichte. Op die manier volgt een onderzoeksvraag ("Vallen zware voorwerpen sneller dan lichte?") uit een waarneming ("Voorwerpen die ik loslaat vallen naar beneden")

Op eenzelfde manier kun je met je PWS aan de slag.

Cetero censeo Senseo non esse bibendum

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures