Alexandra Colen maakt nog eens duidelijk dat het VB een achterlijke partij is

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Alexandra Colen maakt nog eens duidelijk dat het VB een achterlijke partij is

Dit is er eentje voor de Belgen. Het kan geen kwaad om er af en toe eens aan te herinneren dat het Vlaams Blok Belang, de partij die islamofobie aanvaardbaar heeft gemaakt (Die moslims komen hier hun achterlijke cultuur een beetje opdringen, etc. etc.), zelf nogal wat standpunten verdedigt die niet meer van deze tijd zijn. En da's zacht uitgedrukt. Van de troep die Moreel Lichtbaken Alexandra Colen op het internet gooit rijzen je haren ten berge:

De staat perverteert uw kinderen!

Homofobie is een prachtig iets!

Jongens die zich als meisjes gedragen, daar schéélt iets aan!

En al wie het daar niet mee eens is is een collaborateur!
Verborgen inhoud
Je moet die woorden maar durven gebruiken, als dochter van een SS-er en lid van een partij waarvan een deel van de achterban niet ziet op een Hitlergroetje hier en een racistisch geïnspireerd knokpartijtje daar.


Ik ben aan het overdrijven, denk je? Kijk hier dan maar eens. Ik hoef verder geloof ik niet uit te leggen hoeveel FAIL er in die blogpost zit. Het zou grappig zijn, ware het niet dat je het met dat soort standpunten in België tot kamerlid schopt. Als dit iets duidelijk maakt, dan is het dat proteststemmen op deze partij niet gerechtvaardigd zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 155

Re: Alexandra Colen maakt nog eens duidelijk dat het VB een achterlijke partij is

](*,) maar goed dat ik geen abonnement heb op de humo

Voor zij die meer leute ende plezier uit die oude tijde willen:

http://www.facebook.com/#!/notes.php?id=126909267319616

Gebruikersavatar
Berichten: 2.097

Re: Alexandra Colen maakt nog eens duidelijk dat het VB een achterlijke partij is

Is het niet een beetje kort door de bocht om te stellen dat mensen die (zeer veel) afwijken van je mening, achterlijk zijn?

Op die manier zou ik alle leden van de spa 'achterlijk' moeten vinden ](*,)

Ok, ik vind ook dat er zwaar overdreven wordt in het proberen creëren van angst voor sommige groepen en huidige ethiek.

Maar als dat hun strategie is, vind ik dat ze dat moeten kunnen zonder achterlijk genoemd te worden,

al is het maar omdat er blijkbaar toch een heel aantal mensen zijn die een gelijkaardige mening hebben (ook al komen misschien een groot deel van de stemmen door proteststemmen).
"Why must you speak when you have nothing to say?" -Hornblower

Conserve energy: Commute with a Hamiltonian

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Alexandra Colen maakt nog eens duidelijk dat het VB een achterlijke partij is

Is het niet een beetje kort door de bocht om te stellen dat mensen die (zeer veel) afwijken van je mening, achterlijk zijn?
Dat zegt ypsilon toch niet?

Ypsilon haalt aan dat de standpunten niet meer van deze tijd zijn of uit de lucht gegrepen zijn. Ik meen dat voor die voorbeelden dat geen verdere uitleg behoeft.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Alexandra Colen maakt nog eens duidelijk dat het VB een achterlijke partij is

Van de troep die Moreel Lichtbaken Alexandra Colen op het internet gooit rijzen je haren ten berge:
Ik vind het net fantastisch. Het is toch schitterend dat België nog niet zo politiek monddood gemaakt is, dat dat "politiek incorrecte dingen"(!) niet meer kunnen. Mensen met een afwijkende mening kunnen er nog steeds voor opkomen, en blijkbaar doen ze dat ook.
Als dit iets duidelijk maakt, dan is het dat proteststemmen op deze partij niet gerechtvaardigd zijn.
Als het ook iets duidelijk maakt, is het dat stemmen op deze dame bij onze politici misschien WEL als alarmerend gaat gezien worden.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 2.097

Re: Alexandra Colen maakt nog eens duidelijk dat het VB een achterlijke partij is

Ypsilon haalt aan dat de standpunten niet meer van deze tijd zijn of uit de lucht gegrepen zijn. Ik meen dat voor die voorbeelden dat geen verdere uitleg behoeft.
Ik heb toch wel verdere uitleg nodig waarom meningen, afwijkend van 'deze tijd', tot achterlijkheid kwalificeren.

Iedereen hoeft toch niet even progressief te zijn?
"Why must you speak when you have nothing to say?" -Hornblower

Conserve energy: Commute with a Hamiltonian

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Alexandra Colen maakt nog eens duidelijk dat het VB een achterlijke partij is

De meeste standpunten aangehaald in dat artikel getuigen van slechte dossierkennis of gewoon kortzichtigheid. Enkele voorbeelden:

a) beperking van de vrijheid van van minderheden wat mij niet echt lijkt te stroken met de geldende rechten van de mens

b) Foute interpretatie van overheidsinitiatieven. De zogenaamde sexlessen zijn voorlichting (Ik zie niet in wat daar mee kan mislopen. Beter preventie dan abortus neem ik aan? )

c) als het aangehaalde indoctrinatie is dan is de propaganda van het Vlaams Belang dan in het kwadraat (Voor dat hier iemand afkomt met jij hebt daar geen last van zeker: ik woon in het 'Chicago' aan de schelde en ik woon daar graag.)
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Alexandra Colen maakt nog eens duidelijk dat het VB een achterlijke partij is

Is het niet een beetje kort door de bocht om te stellen dat mensen die (zeer veel) afwijken van je mening, achterlijk zijn?
Ja. Ik was met mijn titel ook niet op zoek naar nuance. Maar ik heb er geen probleem mee om dergelijke stuitende voorbeelden van homofobie en heteronormativiteit, vanwege een partij die doordrenkt is van patriarchaal denken, "dom" en "achterhaald" te noemen. De term die ik daarvoor gebruikt heb verdient geen schoonheidsprijs, maar ik vond zo gauw geen beter woord om mijn verontwaardiging te laten blijken.
ZVdP schreef:Maar als dat hun strategie is, vind ik dat ze dat moeten kunnen zonder achterlijk genoemd te worden,

al is het maar omdat er blijkbaar toch een heel aantal mensen zijn die een gelijkaardige mening hebben (ook al komen misschien een groot deel van de stemmen door proteststemmen).
Het feit dat een heel aantal mensen haar mening kunnen volgen, bekijk ik met lede ogen.
Ik vind het net fantastisch. Het is toch schitterend dat België nog niet zo politiek monddood gemaakt is, dat dat "politiek incorrecte dingen"(!) niet meer kunnen. Mensen met een afwijkende mening kunnen er nog steeds voor opkomen, en blijkbaar doen ze dat ook.
Ik krijg jeuk van de term "politiek (in)correct", het straalt iets uit van "kijk eens hoe rebels ik ben". Sorry, racistische en homofobe praat verkopen maakt je(*) geen rebel. Tegenwoordig wordt je versleten voor "politiek correct" en "een aanhanger van de linkse kerk" als je durft te zeggen dat racisme, misogynie, homofobie niet goed zijn. Als het belang van onze democratie erin ligt dat het marginaliseren van hele groepen mensen gezien moet worden als een verdedigbare mening, vraag ik me af of we het systeem niet eens een beetje moeten herzien.

(*) overdrachtelijk, slaat niet op jou, 317070
Als het ook iets duidelijk maakt, is het dat stemmen op deze dame bij onze politici misschien WEL als alarmerend gaat gezien worden.
Omdat het alarmerend is. Wie denkt dat de problemen die bestaan door de huidige politieke klasse, opgelost worden door te stemmen op een partij die staat voor racisme, homofobie, angst voor al wie niet is zoals jij en ik, is m.i. naïef. Het enige waar dat voor zorgt is dat het huidige establishment een deel van de ideeën en retoriek van het oerconservatieve extreem-rechts gaat overnemen, omdat ze het gelegitimeerd zien.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Alexandra Colen maakt nog eens duidelijk dat het VB een achterlijke partij is

ZVdP schreef:Ik heb toch wel verdere uitleg nodig waarom meningen, afwijkend van 'deze tijd', tot achterlijkheid kwalificeren.

Iedereen hoeft toch niet even progressief te zijn?
ypsilon schreef:De staat perverteert uw kinderen!

Homofobie is een prachtig iets!

Jongens die zich als meisjes gedragen, daar schéélt iets aan!

En al wie het daar niet mee eens is is een collaborateur!
Verborgen inhoud
Je moet die woorden maar durven gebruiken, als dochter van een SS-er en lid van een partij waarvan een deel van de achterban niet ziet op een Hitlergroetje hier en een racistisch geïnspireerd knokpartijtje daar.
Dat soort dingen roepen heeft toch zeker geen plek in (de politiek van) een maatschappij als België? En waar leidt het toe, wat hoopt ze te bereiken met dit soort statements? Homofilie illegaal maken? Het stenigen van lesbiennes? Heksenjacht?

Lang verhaal kort: dat lijkt me geen constructieve bijdrage leveren. Als je dat een beetje dik aanzet ga je al snel naar de conclusie dat deze vrouw achterlijk moet zijn om zulke dingen te zeggen. Geen punten voor nuance, als je daar op aan stuurde heb je natuurlijk helemaal gelijk.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Alexandra Colen maakt nog eens duidelijk dat het VB een achterlijke partij is

^second that

Er zijn in België wel meer politici persona non grata om dezelfde reden. Ik walg van kortzichtige politici zonder dossierkennis. (Of politici die gelanceerd zijn via een achternaam)

Ze daarom achterlijk noemen is misschien wat ver maar in veel gevallen is er wel een lijn te trekken.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Alexandra Colen maakt nog eens duidelijk dat het VB een achterlijke partij is

Iedereen hoeft toch niet even progressief te zijn?
Nee, maar Colen houdt hier gewoon een pleidooi tegen het aanvaarden van holebi's en jongens die zich een beetje (Laat staan helemaal: de horror!) als meisjes gedragen. Ze zegt zo goed als letterlijk dat het gerechtvaardigd is om deze mensen als immoreel te behandelen.

Topleden van het VB maken er geen problemen van om de islam "achterlijk" te noemen, terwijl een hoop van hun standpunten eigenlijk opvallend dicht aanleunen bij die van radicale moslims. Ik zou kunnen stellen dat mijn titel daar de logische conclusie uit trekt.
beperking van de vrijheid van van minderheden wat mij niet echt lijkt te stroken met de geldende rechten van de mens
Quoted for truth.
als het aangehaalde indoctrinatie is dan is de propaganda van het Vlaams Belang dan in het kwadraat (Voor dat hier iemand afkomt met jij hebt daar geen last van zeker: ik woon in het 'Chicago' aan de schelde en ik woon daar graag.)
Om nog maar te zwijgen over het feit dat het VB, dat altijd de mond vol heeft over wat gedaan wordt met "ons belastinggeld", ook een stevige partijdotatie ontvangt. Dat is ook "ons belastinggeld", en ik ben het daar ook helemaal niet mee eens. W.m.b. had die dotatie ingetrokken moeten worden toen het Blok veroordeeld werd wegens racisme.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.820

Re: Alexandra Colen maakt nog eens duidelijk dat het VB een achterlijke partij is

Je moet zelf maar holebi zijn of een bruine huidskleur hebben en lezen dat het OK is om gehaat te worden, gewoonweg omdat je holebi bent of die bruine huidskleur hebt. Want dat is de betekenis van homofobie en racisme.

En dan nog te lezen dat er voldoende aanhangers zijn die vinden dat het hun volste recht is om op te roepen tot haat en zelfs om te haten. Want, zeg nu zelf, wat is er verkeerd aan als iemand oproept tot haat tegenover jijzelf?

Dido
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Alexandra Colen maakt nog eens duidelijk dat het VB een achterlijke partij is

Ik krijg jeuk van de term "politiek (in)correct", het straalt iets uit van "kijk eens hoe rebels ik ben". Sorry, racistische en homofobe praat verkopen maakt je(*) geen rebel. Tegenwoordig wordt je versleten voor "politiek correct" en "een aanhanger van de linkse kerk" als je durft te zeggen dat racisme, misogynie, homofobie niet goed zijn. Als het belang van onze democratie erin ligt dat het marginaliseren van hele groepen mensen gezien moet worden als een verdedigbare mening, vraag ik me af of we het systeem niet eens een beetje moeten herzien.
Tuurlijk, want wij hebben gelijk!

Het enige wat je met zulke maatregelen gaat verkrijgen, is dat een hele boot mensen het gevoel gaan hebben buiten de democratie gaat vallen. Ow, dan kun je zelfs niet meer van democratie spreken? En je kunt ze niet eens ongelijk geven.

Denk je dat hun mening gaat veranderen, omdat je hun mening gaat verbieden?
Omdat het alarmerend is. Wie denkt dat de problemen die bestaan door de huidige politieke klasse, opgelost worden door te stemmen op een partij die staat voor racisme, homofobie, angst voor al wie niet is zoals jij en ik, is m.i. naïef. Het enige waar dat voor zorgt is dat het huidige establishment een deel van de ideeën en retoriek van het oerconservatieve extreem-rechts gaat overnemen, omdat ze het gelegitimeerd zien.
Een land krijgt het bestuur die het verdient. Enerzijds kun je inderdaad zeggen dat het slechts retoriek is die het VB verkoopt, anderzijds staat er nauwelijks iemand recht om iets aan de handvaten van die retoriek te doen. Immigratiebeleid in België kun je moeilijk goed gaan noemen, en de aanpak van de criminaliteit neemt ondertussen lachwekkende proporties aan.
Verborgen inhoud
Recente voorbeelden gaan van het vrijlaten van 2 winkelovervallertjes uit plaatsgebrek tot het vrijspreken van een maffiabaas uit Luik. Laatst ben ik nog gewelddadig overvallen in het station in Komen door 6 minderjarigen. Politie heeft ze nog die avond zelf gevonden. 2 Fransen mochten direct vrijuit, want de Belgische politie mag geen minderjarige Fransen oppakken (!), en in Rijsel hebben ze wel iets belangrijkers te doen. De anderen hebben ze nog die avond terug naar huis gestuurd, nadat ze hadden toegegeven een paar weken ervoor een jongen in Wervik voor meer dan een week in coma geslagen te hebben. Justitie in Tourcoing heeft vervolgens er 1 van kunnen vervolgen. En die loopt weer vrij rond wegens plaatsgebrek in jeugdinstellingen.

Wat zou er gebeurt zijn als ze de Franse grens 500 meter verder bereikt hadden? Hetzelfde: niets.


Zolang er mensen met zulke ideeën kunnen opkomen maak ik me weinig zorgen. Dat ze gaan besturen zou een complete ramp zijn, maar dat ze opkomen is enkel een teken dat vrijemeningsuiting nog kan.

P.S. het oproepen van haat sta ik ook niet achter, en de manier waarop ze hun mening opdringen in de media (recent nog een reactie van lezers in gelijk welke krant gelezen? ](*,) ) Maar het aan banden leggen ervan sta ik nog VEEL minder achter.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Alexandra Colen maakt nog eens duidelijk dat het VB een achterlijke partij is

317070 schreef:Tuurlijk, want wij hebben gelijk!

Het enige wat je met zulke maatregelen gaat verkrijgen, is dat een hele boot mensen het gevoel gaan hebben buiten de democratie gaat vallen. Ow, dan kun je zelfs niet meer van democratie spreken? En je kunt ze niet eens ongelijk geven.
Als je eraan werkt om minderheidsgroepen in de samenleving te marginaliseren, als je er een politiek punt van maakt dat de democratische rechten van deze groepen minder belangrijk zijn dan die van jou, ben je ook niet democratisch.
Denk je dat hun mening gaat veranderen, omdat je hun mening gaat verbieden?
Nee. Maar ik vind ook niet dat je dergelijke "meningen" (zijn het dat nog?) een politiek platform moet geven.

Vind je dat Alexandra Colen een mening verdedigt, of vindt je dat ze oproept tot haat? Als het dat tweede is, dan krijgt voor mij de bescherming van die groepen die het doelwit zijn van deze haat, prioriteit over de bescherming van het recht op het eerste.

Edit: Maar dit is eigenlijk een zij-discussie. Veel belangrijker vind ik het dat mensen even stilstaan bij de schrijfsels van mensen als Alexandra Colen, voor zij een bolletje op de VB-lijst kleuren.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Alexandra Colen maakt nog eens duidelijk dat het VB een achterlijke partij is

Als je eraan werkt om minderheidsgroepen in de samenleving te marginaliseren, als je er een politiek punt van maakt dat de democratische rechten van deze groepen minder belangrijk zijn dan die van jou, ben je ook niet democratisch.
Gelukkig dat je niet democratisch hoeft te zijn om op te kunnen komen in een democratie en gebruik te maken van de rechten die met een democratie verbonden zijn. Anders zou ik nog minder achter democratie staan dan ik nu al doen.
ypsilon schreef:Nee. Maar ik vind ook niet dat je dergelijke "meningen" (zijn het dat nog?) een politiek platform moet geven.

Vind je dat Alexandra Colen een mening verdedigt, of vindt je dat ze oproept tot haat? Als het dat tweede is, dan krijgt voor mij de bescherming van die groepen die het doelwit zijn van deze haat, prioriteit over de bescherming van het recht op het eerste.
Zolang ze haar mening enkel verkondigt, en geen homo's gaat vermoorden, heb ik er weinig problemen mee. Of vind je de haat die je ten opzichte van haar verspreidt wel OK? Zolang jullie beiden jullie mening geciviliseerd verspreiden, heb ik er weinig moeite mee.

De homohaters haten en de racisten discrimineren lijkt me hoogstens verplaatsen van het probleem.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Reageer