Windenergie

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 1

Windenergie

Dag iedereen,

Om kosten te besparen en wat zuiniger te leven dacht ik om kleine VAWT windmolens te installeren op de nok van het serre dak.

Mijn vader vindt dit geen goed idee (batterijen zouden problemen geven).

Wat denken jullie? Kan ik deze VAWT's rechtstreeks aansluiten op de elektriciteitsverwarming?

jelle

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 320

Re: Windenergie

VAWT is zo algemeen dat hier niet echt een zinnig antwoord kan gegeven worden zonder wat meer informatie.

Had je een bepaald type molen in gedachten? Vermogen? Spanning?

Nog meer dan PV cellen hebben windmolens een zeer "schokkerige" energieopbrengst. Je zal dus ofwel de onregelmatige opbrengst moeten accepteren of je zal moeten bufferen. Uit je vraag begrijp ik dat je de electriciteit wil gebruiken voor verwarming. In dat geval kan je alle energie altijd in je verwarmingselementen stoppen zonder buffering en dan de bijkomende vraag aanvullen uit het net.
Wil je eindelijk die dure computer aan het werk zetten...

help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... opic=59270

Berichten: 8

Re: Windenergie

Yellow schreef:Dag iedereen,

Om kosten te besparen en wat zuiniger te leven dacht ik om kleine VAWT windmolens te installeren op de nok van het serre dak.

Mijn vader vindt dit geen goed idee (batterijen zouden problemen geven).

Wat denken jullie? Kan ik deze VAWT's rechtstreeks aansluiten op de elektriciteitsverwarming?

jelle
Hoi Jelle,

ja, je kunt een VAWT direct op elektriciteitsverwarming aansluiten, maar dan heb je dus alleen verwarming bij wind. Algemeen kan je ook elektriciteit opwekken en daarmee je verbruik verminderen (en dus terugverdienen) en dan verwarming weer opnemen op het moment dat je dat echt nodig hebt.

In het algemeen werkt dit volgens het principe van stroom opwekken (wind, zon) en het net gebruiken als buffer.

Gr.

Hadeka.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Windenergie

Algemeen kan je ook elektriciteit opwekken en daarmee je verbruik verminderen (en dus terugverdienen) en dan verwarming weer opnemen op het moment dat je dat echt nodig hebt.
Dit kan alleen als je een omvormer gebruikt. Deze omvormer moet zichzelf uitschakelen als het elektriciteitsnetwerk uitvalt. Wil je dat het terugleveren verrekend wordt, dan moet je dit melden bij het meetbedrijf (in Nederland uitgevoerd door de netbeheerder).
In het algemeen werkt dit volgens het principe van stroom opwekken (wind, zon) en het net gebruiken als buffer.
Was dat maar waar...
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Reageer