Studiekeuze technische universiteit

Reageer
Berichten: 2

Studiekeuze technische universiteit

Goedendag iedereen,

Ik ben een VWO-scholier ( N&T profiel+ wis D + economie) en heb zojuist mijn examens afgerond en ik weet zeker dat ik geslaagd ben. Nu volgt het probleem van mijn studiekeuze voor het WO. Ik zit nog te twijfelen tussen Technische scheikunde (scheikundige technologie) of technische bedrijfskunde. Mijn SE-cijfer voor scheikunde is een 8.1 en mijn CE-cijfer zal ook ergens in die buurt zitten.

Hoezo ik technische scheikunde wil ipv gewone scheikunde studie: ik wil wel iets met het bedrijfsleven doen. IMO heb je met technische scheikunde daar meer mee te maken.

Hoezo ik misschien technische bedrijfskunde wil doen: het kan misschien zo zijn dat scheikunde me gaat vervelen op den duur. Welke dingen zorgen ervoor dat je je niet gaat vervelen met scheikunde? Zie je het nog wel zitten na zoveel jaar scheikunde? Eerst een bachelor en dan nog een master?

Ik ga a.s. vrijdag nog naar de latebeslissersdag in UTwente en op een andere dag nog naar TUEindhoven om daar nog een keer goed te kijken. Maar aangezien alle studenten daar je proberen over te halen om de studie te volgen is mijn vraag: is het een leuke studie. Wat zijn de kansen op een baan, hoeveel te verdienen. Ziet de toekomst er nog rooskleurig uit aangezien er minder interesse is voor scheikunde studies (minder inloop). Of wordt mijn kans op een goede baan er juist beter door?

Ervaringen,tips en commentaar zeer gewenst ](*,) (ook over de 'gewone scheikunde' opleiding en de technische universiteit)

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Studiekeuze technische universiteit

Of het een 'leuke' opleiding is die je na een x aantal jaar nog interessant zou vinden is natuurlijk erg persoonlijk. Mensen die de opleiding doen vinden het een leuke opleiding en alle andere mensen kunnen er niet echt over oordelen.