Springen naar inhoud

Verplaatsing in punt c

• Log in om te kunnen reageren

BOW

BOW

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 04 juni 2010 - 18:39

Beste mensen,

Ik moet voor school een opdracht maken maar kom hier zelf niet goed uit.(Zie opdracht)

Ik heb de reacties al bepaald en getekend in autocad. Het gaat er nu om dat ik op de juiste wijze de verplaatsing van punt C kan bepalen. De elastische lijn heb ik al getekend.
Het antwoord kan gevonden worden door de VergeetMeNietjes en het antwoord mag in "een waarde gedeeld door EI" gegeven worden.
(Ik heb het zelf wel wat gevonden, maar weet niet of dit juist is; Zie hier)

Wie kan mijn hierbij helpen? ;)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 juni 2010 - 09:40

Werkwijze is juist. Controleer je tekens eens van de eerste twee stappen ;) (Ik heb het niet na gerekend maar als je even logisch nadenkt zou de twee momenten die je geeft als globale verplaatsing eenzelfde teken moeten hebben dan de verplaatsing in jouw laatste berekening.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

oktagon

oktagon

• >1k berichten
  • 4502 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 05 juni 2010 - 14:01

Steunpunt B neemt geen horizontale kracht op als dit ( wrs) een roloplegging betekent en wordt de volledige 50 kN opgenomen door steunpunt A (een scharnier).

Je moment vanuit A: 6*Rvb=2* 50

BOW

BOW

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 juni 2010 - 17:59

Bedankt voor jullie antwoord. Ik heb het ingeleverd en het was goed! ;)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures