Krachten op een blokje op tafel

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 19

Krachten op een blokje op tafel

Hello

Ik heb de vragen van examens van vorige jaren gekregen...Maar ik weet echt niet hoe moet ik eraan beginnen ;)

Het is echt moeilijk, help me svp!
1.jpg
1.jpg (49.47 KiB) 168 keer bekeken
2.jpg
2.jpg (49.79 KiB) 168 keer bekeken
Hoe moet ik in godsnaam met deze oefeningen beginnen? ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.609

Re: Krachten op een blokje op tafel

a) Je hebt een tekening gegeven. Schrijf de tweede wet van Newton eens uit in de horizontale richting.

b) Stel dat je die schuine kracht nu niet zou hebben. Dan beweeg je niet horizontaal en dan zal de wrijving ook wegvallen. Je blokje ligt dan stil op de tafel. Welke krachten werken er dan op?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Krachten op een blokje op tafel

Dag Bree, Welkom ;) op het forum Huiswerk en Practica.

Jij wilt vlot hulp. Dat is alleen goed mogelijk als je daar zelf wat voor doet.

Naast de algemene regels van dit forum hebben we voor dit huiswerkforum een paar speciale regels en tips.

Die vind je in de huiswerkbijsluiter

In die huiswerkbijsluiter staat bijvoorbeeld:

Quote<table cellpadding="0" cellspacing ="0" border="1" class="bbc">[td] WE ZIJN GEEN HUISWERKMACHINE

Punt één hebben we een hekel aan luie mensen, punt twee is een foutje in een redenering of berekening meestal rap aangewezen. Jij hebt snel de oplossing van je probleem, je helper kan weer vlot wat anders leuks gaan doen.


[/td]</table>
Laat je alsnog eerst even zien wat je zelf al bedacht of berekend had, en/of waar je precies vastloopt??
Quote<table cellpadding="0" cellspacing ="0" border="1" class="bbc">[td] EEN PROBLEEM PER TOPIC

Meerdere en vooral gevarieerde vragen samen in één topic stellen leidt meestal tot verwarring: antwoorden op verschillende vragen lopen dan door elkaar enzovoort. Als je (veel) verschillende vragen hebt, open dan gerust een aantal topics (een per vraag, of klein groepje van samenhorende vragen), maar overdrijf dat aantal ook niet.


[/td]</table>


Dringend verzoek aan eenieder om de discussie te beperkten tot vraag 1.

Vraag aan Bree: heb je de afbeeldingen van vraag 2 nog op je computer, zodat je er een afzonderlijke vraag over kunt opstellen? Want ik knip ze over een halfuurtje weg......


[/color]
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 19

Re: Krachten op een blokje op tafel

Sorry, ik ga maar dan eerst goed nadenken over de vragen, ik ben eerst geschrokken toen ik de vraag zag. En heb hem direct hier geplaast, zonder eens goed na te denken ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.609

Re: Krachten op een blokje op tafel

Je moet niet direct panikeren. Gewoon rustig de opgave lezen en dan de deelvragen in volgorde bekijken.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Krachten op een blokje op tafel

Je moet niet direct panikeren.
Inderdaad, en mijn moderatie is er ook niet voor bedoeld om je weg te jagen, alleen om de boel een beetje op de juiste weg te houden.
Gewoon rustig de opgave lezen en dan de deelvragen in volgorde bekijken.
Ik zou zelfs willen voorstellen om eerst b, c en d te doen, dan pas a....
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer