Maken van cdna

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 72

Maken van cdna

Hoi Iedereen,

Ik ben momenteel eventjes verward en roep daarom dus jullie hulp in. Bij het aanmaken van cDNA kun je gebruik maken van een oligo-dT primer om dubbelstrengig DNA-RNA te maken. Op dit moment bestaat een streng nog uit RNA. Wanneer ik nu wil dat die streng volledig uit DNA bestaat hoe moet ik dit dan aanpakken? Ik heb hier toch geen primers voor, of bestaat er hievoor universele primers?

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.273

Re: Maken van cdna

Iemand die hier een handje kan toesteken?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 136

Re: Maken van cdna

klein duimpje schreef:Hoi Iedereen,

Ik ben momenteel eventjes verward en roep daarom dus jullie hulp in. Bij het aanmaken van cDNA kun je gebruik maken van een oligo-dT primer om dubbelstrengig DNA-RNA te maken. Op dit moment bestaat een streng nog uit RNA. Wanneer ik nu wil dat die streng volledig uit DNA bestaat hoe moet ik dit dan aanpakken? Ik heb hier toch geen primers voor, of bestaat er hievoor universele primers?

Alvast bedankt!
Zover ik het nog weet ga je eerst dus die oligo-dT-primer aanbrengen op je RNA, met reverse transcriptase ga je dan de complementaire DNA streng aanbrengen en bij ons brachten ze dan nog een oligo-G aan op het einde, om daar complementair een oligo-C op te zetten die oligo-C was dan de primer om de de 2e DNA streng te synthetiseren.

Dus eigenlijk zet je gewoon nog een primer op die DNA streng die je hebt gecreërd.

Maar ik weet natuurlijk niet hoe ze het exact doen bij jullie, ik denk dat deze manier iets te maken had met het maken van cDNA uit RNA van virussen of dergelijke.

Maar hopelijk heb je er iets aan.

Reageer