Ritalin in combinatie met melatonine

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 4

Ritalin in combinatie met melatonine

Hallo,

even een korte vraag, mensen die ritalin gebruiken kunnen vaak moelijk in slaap komen. Is melatonine hierbij een oplossing? Of is het gevaarlijk om deze medicijnen vlak na elkaar te gebruiken?

mvg,

bas

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Ritalin in combinatie met melatonine

Volgens het farmacotherapeutisch kompas hebben deze geen interactie met elkaar, dus ze kunnen gewoon gelijktijdig gebruikt worden.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Berichten: 1.116

Re: Ritalin in combinatie met melatonine

Is melatonine hierbij een oplossing?
Yep, sterker nog: psychiaters schreven het enkele jaren terug juist veel voor tegen slaapproblematiek bij ADHD, want was nieuw en had ongekend weinig bijwerkingen. Daar is men al een poos van terug: de werkzaamheid liet te wensen over. En tegenwoordig zie je ook dat de benzodiazepinen weer volop gebruikt worden, met tevens een beter effect. Sinds begin 2009 hebben huisartsen ook een negatief advies gekregen om überhaupt melatonine voor te schrijven, m.n. na onderzoek naar de werkzaamheid (zie: NHG).

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Ritalin in combinatie met melatonine

Tsja, als de huisartsen geen melatonine voor willen schrijven dan haal je het toch lekker zelf bij de drogist? Het is in lage doseringen zonder recept te verkrijgen en ik hoor om me heen louter positieve verhalen over de werking. Mij lijkt het beter om daarmee te beginnen dan met benzo's, wat eigenlijk gewoon rommel is; ze zijn verslavend en geven over het algemeen best vaak bijwerkingen. Huisartsen schrijven over het algemeen dat spul veel te snel voor en ze stoppen het ook niet op tijd.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Reageer