Vliegbasis heeft invloed op verbinding gsm?

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 87

Vliegbasis heeft invloed op verbinding gsm?

Hallo,

Ik weet niet of dit onderwerp thuishoort bij ''theorieontwikkeling''

Wij wonen in Leeuwarden, vlakbij de vliegbasis.

We hebben thuis nooit verbinding met onze GSM's

We hadden verschillende theorieen,

1. Ons huis is gemaakt van gewapend beton en daarom zouden we geen verbinding hebben

2. Het ligt aan de provider, maar die zijn wel verschillend(ouders hebben vodafone, zusje heeft Ben, ik en zusje hebben KPN en hebben een heeel klein beetje verbinding)

3. De vliegbasis zit dichtbij en zendt straling uit, waarbij de GSM gaat storen,

ze kunnen ontvangende berichten ''scrambelen''

Weet iemand meer?

Bedankt en een prettige woensdag!

Berichten: 7.068

Re: Vliegbasis heeft invloed op verbinding gsm?

1. Ons huis is gemaakt van gewapend beton en daarom zouden we geen verbinding hebben
Heb je net buiten de deur wel bereik?

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Vliegbasis heeft invloed op verbinding gsm?

hapsnurker schreef:3. De vliegbasis zit dichtbij en zendt straling uit, waarbij de GSM gaat storen,

ze kunnen ontvangende berichten ''scrambelen''
Aangezien je op een vliegbasis wel kan bellen lijkt me dit er niets mee te maken hebben. Misschien vormt het staal in het gewapend beton een kooi van Faraday? Dan kan GSM-straling inderdaad geblokkeerd worden en zou je net buiten je deur wel moeten kunnen bellen...
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 10.563

Re: Vliegbasis heeft invloed op verbinding gsm?

Dit topic betreft meer een vraag van praktische aard dan een aanzet tot een alternatieve wetenschappelijke theorie en is daarom verplaatst naar "Praktische en overige technische wetenschappen".
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Gebruikersavatar
Berichten: 87

Re: Vliegbasis heeft invloed op verbinding gsm?

Aangezien je op een vliegbasis wel kan bellen lijkt me dit er niets mee te maken hebben. Misschien vormt het staal in het gewapend beton een kooi van Faraday? Dan kan GSM-straling inderdaad geblokkeerd worden en zou je net buiten je deur wel moeten kunnen bellen...
Okee, bij het raam en bij de voordeur lukt het wel!\

dus dat zal het wel zijn

bedanktt!!

Berichten: 12.262

Re: Vliegbasis heeft invloed op verbinding gsm?

Wat evt een mogelijkheid is, is dat men heel dichtbij de vliegbasis geen hoge masten mag bouwen, waardoor je domweg wat minder signaal hebt dan gemiddeld. In combinatie met een huis van gewapend beton kan dat ervoor zorgen dat je binneshuis een slecht bereik hebt, ongeacht de provider.

Dat een vliegveld verstorende signalen gebruikt lijkt me verder uitgesloten, de luchtvaart gebruikt diverse frequenties voor communicatie, maar ook voor ILS en dergelijke - deze liggen echter ruimschoots buiten de gsm banden.
Victory through technology

Reageer