Vraag over lidwoord en onderwerp

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 61

Vraag over lidwoord en onderwerp

Hey allemaal,

Sorry, de titel van de topic is vrij vaag, omdat ik niet weet hoe ik het precies moet formuleren. Ik wil graag weten wat de regel is met betrekking tot verwijzen naar meerdere onderwerpen met het juiste lidwoord. Ik zal mijn vraag verduidelijken met een concreet voorbeeld;

De processen die onderkend kunnen worden om de doelstelling te bereiken zijn het verkoopproces, inkoopproces en het magazijnproces.

Of

De processen die onderkend kunnen worden om de doelstelling te bereiken zijn de verkoopproces, inkoopproces en het magazijnproces.

Welke van de twee is grammaticaal correct?

Ik wil ook graag weten of de zin hieronder een correct mogelijkheid is:

De processen die onderkend kunnen worden om de doelstelling te bereiken is het verkoopproces, inkoopproces en het magazijnproces.

Bij voorbaat bedankt!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.096

Re: Vraag over lidwoord en onderwerp

Ik zou zelf zeggen: "De processen die onderkend kunnen worden om de doelstelling te bereiken zijn het verkoopproces, het inkoopproces en het magazijnproces."

De zin met "is" lijkt me fout, je zegt dan in feite "De processen is...", dit kan niet correct zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Vraag over lidwoord en onderwerp

Verander het onderwerp van getal, dan verandert het werkwoord mee ;)
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Berichten: 398

Re: Vraag over lidwoord en onderwerp

De optie van physicalattraction lijkt mij ook goed en de zin met 'is' is inderdaad fout.

De zin met 'de' is ook fout, want het is gewoon niet 'de proces', maar 'het proces'...

Je zou ook nog kunnen overwegen om het zo te schrijven:

"De processen die onderkend kunnen worden om de doelstelling te bereiken zijn het verkoop-, inkoop- en magazijnproces."

Reageer