Springen naar inhoud

Enzymatische analyse

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

wordnerd

wordnerd

• >25 berichten
  • 47 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 augustus 2005 - 16:12

Hallo, ik zoek de antwoorden op de volgende vragen:

1a. De vergelijking voor een 2-substraatreactie die de initiele reactiesnelheid weergeeft is d[P]/dt=k5[ES1S2]

Hierin stelt [P] de instantane concentratie van een van de 2 producten voor en S1 en S2 de instantane concentraties van de beide substraten. Stel men wil de concentratie weten van de initiele hoeveelheid S1. Hoe kan deze het beste worden bepaald: door meting van de initiele snelheid, of door de reactie af te laten lopen tot evenwicht is bereikt?

1b.Indien evenwicht wordt bereikt, wat is dan de vergelijking voor de evenwichtssituatie uitgedrukt in bekende grootheden, t.w. [P1]eq (meetbaar), [P2]eq en [S2]0 (instelbaar)? ('eq' staat voor evenwichtssituatie en 0 voor initiele situatie)

Bij voorbaat dank!

Word Nerd

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

sdekivit

sdekivit

• >250 berichten
  • 704 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 augustus 2005 - 17:17

Hallo, ik zoek de antwoorden op de volgende vragen:

1a. De vergelijking voor een 2-substraatreactie die de initiele reactiesnelheid weergeeft is d[P]/dt=k5[ES1S2]

Hierin stelt [P] de instantane concentratie van een van de 2 producten voor en S1 en S2 de instantane concentraties van de beide substraten. Stel men wil de concentratie weten van de initiele hoeveelheid S1.  Hoe kan deze het beste worden bepaald: door meting van de initiele snelheid, of door de reactie af te laten lopen tot evenwicht is bereikt?

1b.Indien evenwicht wordt bereikt, wat is dan de vergelijking voor de evenwichtssituatie uitgedrukt in bekende grootheden, t.w. [P1]eq (meetbaar), [P2]eq en [S2]0 (instelbaar)? ('eq' staat voor evenwichtssituatie en 0 voor initiele situatie)

Bij voorbaat dank!

Word Nerd

de reactievergelijking voor een enzymatische reactie:

E + S1 + S2 <--> ES1S2 --> E + P1 + P2

helpt dit genoeg ? en zegt 'stationaire fase' iets ?

wordnerd

wordnerd

• >25 berichten
  • 47 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 25 augustus 2005 - 10:20

Nee dat helpt niet genoeg, dat kende ik al. Ik wil graag de antwoorden op de vragen. IIG bedankt.

sdekivit

sdekivit

• >250 berichten
  • 704 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 augustus 2005 - 16:50

Nee dat helpt niet genoeg, dat kende ik al. Ik wil graag de antwoorden op de vragen. IIG bedankt.

1: wij zijn hier niet om jouw huiswerk te maken. Je zult dan ook geen direct antwoord krijgen. laat eerst maar eens zien wat je hebt geprobeerd.

2: stel een differentiaalvergelijking op voor de vorming van het enzym-substraatcomplex.

wordnerd

wordnerd

• >25 berichten
  • 47 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 26 augustus 2005 - 15:35

1: wij zijn hier niet om jouw huiswerk te maken. Je zult dan ook geen direct antwoord krijgen. laat eerst maar eens zien wat je hebt geprobeerd.

2: stel een differentiaalvergelijking op voor de vorming van het enzym-substraatcomplex.

Jongen, doe niet zo bijdehand, geef gewoon toe dat je de antwoorden niet weet en trek je terug uit dit topic. Op dit niveau is het geen kwestie van huiswerk meer, maar gaat het over tentamens die gehaald moeten worden. Ik heb zelf wel idee-en, maar ik heb snel de antwoorden nodig. En daarom heb ik geen zin dan wel tijd in ellenlange discussies.

Hopelijk is er iemand anders die wel mijn vragen kan beantwoorden?

sdekivit

sdekivit

• >250 berichten
  • 704 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 augustus 2005 - 17:23

wat wil je nu zeggen met 'dit niveau' ? Okee dan noem ik het geen huiswerk maar zelfstudie. Is de bewdoeling dat je zelf eerst iets probeert. Ga niet mewteen antwoorden ophoest voor je. :shock:

The Don

The Don

• >1k berichten
  • 1259 berichten
  • VIP

Geplaatst op 30 augustus 2005 - 15:37

Het is niet de bedoeling dat we elkaar gaan afkatten, daarnaast heet het hier wetenschapsforum en geen huiswerkforum.
Gezien de kleine kans voor een zinnig vervolg van deze discussie gaat hij op slot.
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures