Springen naar inhoud

Windkracht - massa, programming


  • Log in om te kunnen reageren

#1

kevinmrn

    kevinmrn


  • 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 13 juni 2010 - 18:14

Ik ben momenteel wat aan het programmeren met fysica. Nu wil ik ervoor zorgen dat een vectoriŽle windkracht inspeelt op enkele ballen met een verschillende massa. Maar hoe doe ik dit ook weer juist. Ik ben zover gekomen dat de

vBalVelocity en vWindVelocity zijn de vectoren van respectievelijk de bal en de wind.

vectorBalVelocity.x = (vectorBalVelocity.x + vectorWindVelocity.x)
vectorBalVelocity.y = (vectorBalVelocity.y + vectorWindVelocity.y)

Dit lijkt me een juist effect te hebben. Maar wanneer ik de massa toevoeg loopt het in het honderd.
Hoe doe ik dit nu juist?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

#2

stoker

    stoker


  • >1k berichten
  • 2746 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 juni 2010 - 19:26

in je formules steek je in linker ťn rechter lid de snelheid van de bal?
Wat jij doet met die snelheden gelijkstellen is in het algemene geval niet geldig. Wat je moet gebruiken is het behoud van impuls. som(v.m)=cte

#3

317070

    317070


  • >5k berichten
  • 5567 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 13 juni 2010 - 22:09

in je formules steek je in linker ťn rechter lid de snelheid van de bal?

Het is een programmeertaal, dus daar kan dat ;)

Wat jij doet met die snelheden gelijkstellen is in het algemene geval niet geldig. Wat je moet gebruiken is het behoud van impuls. som(v.m)=cte

Als de massa gelijk blijft, kom je hetgeen hij schrijft uit.

Ik ben momenteel wat aan het programmeren met fysica. Nu wil ik ervoor zorgen dat een vectoriŽle windkracht inspeelt op enkele ballen met een verschillende massa.
Hoe doe ik dit nu juist?

Je moet krachten gebruiken!

vectorBalForce.x = Beta.(vectorBalVelocity.x - vectorWindVelocity.x) * (vectorBalVelocity.x - vectorWindVelocity.x) + vectorGravity.x
vectorBalForce.y = Beta.(vectorBalVelocity.y - vectorWindVelocity.y) * (vectorBalVelocity.y - vectorWindVelocity.y) + vectorGravity.y

Gebruikmakend van deze formules.

vectorBalVelocity.x = vectorBalVelocity.x + vectorBalForce.x * massa * deltaTijd
vectorBalVelocity.y = vectorBalVelocity.y + vectorBalForce.y * massa * deltaTijd

Gebruikmakend van deze formules.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet
And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign
-Alanis Morisette-





0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures