CSE 2006: Van kind tot burger

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 4

CSE 2006: Van kind tot burger

Leidschrift brengt weer een themanummer uit over het eindexamenonderwerp HAVO/VWO.

'Van kind tot burger. Onderwijs en volksopvoeding in Nederland 1780-1920'

Leidschrift, jaargang 20-2 (september 2005)

De volgende auteurs werkten mee aan dit nummer:

Jan Lenders – Van kind tot burger. Basisonderwijs en burgerschap in de negentiende eeuw

Annemieke Kolle – Tussen gereformeerde orde en christelijke deugdzaamheid. Initiatieven ter godsdienstige volksopvoeding in een periode van verandering

Peter Selten – Tot lering en vermaak. De ontwikkeling van het jeugdwerk en de jeugdverenigingen in Nederland tussen 1850 en 1920

Cor Smit – Leidse kinderen tussen fabriek en school, 1840-1914

Marjoke Rietveld-van Wingerden – Samen of apart? Onderwijs aan meisjes en jongens

Jan Lelyveld – Bij de les gebleven? Opvoeding en onderwijs in de koloniën

Hugo Röling – Jeugdherinneringen aan de school uit Nederland en Vlaanderen

Meer informatie op www.leidschrift.nl onder ‘Nieuw’.

Re: CSE 2006: Van kind tot burger

Jaargang 19-2 'Gevallen steen' - Dekolonisatie en Koude Oorlog in Vietnam (september 2004)

Inhoudsopgave

- Wim van den Doel, Het belang van Vietnam

- Nguyen The Anh, The formulation of the national discourse in Vietnam, 1940-1945

- Barry Braeken, Van Vichy naar Dien Bien Phu. De dekolonisatie in Vietnam, 1945-1954

- Melvyn P. Leffler, The inevitable tragedy. The United States embroilment in Vietnam

- Cees Jan van Golen, Dekolonisatie en Koude Oorlog in Vietnam, in beeld en in bijschrift

- Wim Klinkert, Waarom verloren de Amerikanen de oorlog in Vietnam? Enkele militaire visies

- Chris Quispel, 'Brothers in arms.' Zwarte soldaten in Vietnam

- John Kleinen, Framing 'The Other'. A critical review of Vietnam war movies and their representation of Asians and Vietnamese

Nog digitaal leverbaar: www.leidschrift.nl

Reageer