Springen naar inhoud

Ijzer erts

• Log in om te kunnen reageren

tantrakundalinimassaging

tantrakundalinimassaging

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 juni 2010 - 12:23

Weet niet of ik in de goede hoek zit maar heb de volgende vraag;

IJzer erts is zoals bekend een mineraal die tot metaal verwerkt kan worden waarna deze wordt verhit.

Mijn vraag is echter het volgende, is IJzer erts in natuurlijke vorm volledig geoxideerd of is het een mineraal hetgeen geoxideerd is alleen waar het aan vocht en zuurstof is blootgesteld?

Ik wilde dus graag weten of ijzer erts van binnen en buiten volledig geoxideerd is of is het juist alleen geoxideerd aan de buitenkant?

Zou er, wanneer ijzer erts ten dele is vermaalt, opnieuw oxidatie optreden bij de gedeeltes die nieuw zijn afgebroken?

Hoe zou ijzer erts bvb reageren op zout in zeewater? m.a.w. wanneer vermalen ijzer erts in zeewater ondergedompeld wordt welke chemische reactie zou men kunnen waarnemen?

Zou het vermaalde ijzer erts roesten of is het roesten van ijzer erts onmogelijk ongeacht of het aan bvb zeewater wordt blootgesteld of niet?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Fred F.

Fred F.

• >1k berichten
  • 4168 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 14 juni 2010 - 16:56

Mijn vraag is echter het volgende, is IJzer erts in natuurlijke vorm volledig geoxideerd of is het een mineraal hetgeen geoxideerd is alleen waar het aan vocht en zuurstof is blootgesteld?

Het is volledig geoxideerd.
Lees deze webpagina.
Hydrogen economy is a Hype.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures