Springen naar inhoud

Goniometrische reeksen

• Log in om te kunnen reageren

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 15 juni 2010 - 20:17

Hoi, aangezien het langverwachte & begeerde examen analyse nadert, heb ik voorlopig niet veel meer tijd over behalve in dit topic vraagjes stellen - excuses voor deze eenzijdige posts.

Nog maar eentje dus:

Op http://student.vub.a...pe/analyse2.pdf vind ik, op pagina 145, ongeveer halfweg de bladzijde, net boven 'Op analoge wijze vinden we...', het volgende:
LaTeX

Ik zie wel dat dat rechterlid bekomen wordt door een heleboel deelintegralen die 0 worden (geIntegreerd over ťťn periode), en dat enkel ťťn term overblijft. Ik zie enkel (en dat is net het punt) niet in waarom er in die bewuste regel LaTeX staat.

Kan iemand me daar wederom bij helpen, alstublieft?

Alvast bednakt!
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

dirkwb

dirkwb

• >1k berichten
  • 4173 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 15 juni 2010 - 20:34

Het staat in de derde regel onder "reken zelf na".
Quitters never win and winners never quit.

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 15 juni 2010 - 20:36

Maar waarom dan a_m en niet a_n?
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 15 juni 2010 - 23:18

Ideetje, die m (index) is een verwijzing naar de m (coŽfficiŽnt). Dus voor de m'de term uit de reeks.
Dezelfde uitdrukking kan dus voor n waarden opgeschreven worden, met tekens een andere variabele ingoevuld (hier: m).

Klopt dat?

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures