Overleving van de aarde

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 74

Overleving van de aarde

Zoals veel van jullie weten de zon zwelt op. Als we ons goed kunnen aanpassen dan zal mensheid het nog 1 miljard jaar kunnen volhouden op deze aarde, maar daarna word het echt te heet. Daarbij zullen rond 1,5 miljard jaar later de zeeën verdwijnen. Nou bestaat de theorie dat Astroiden uit hun baan geraakt kunnen worden met een enorme aantrekkingskracht. Wat mijn vraag is dus zal men dat ver in de toekomst ook voor de aarde kunnen doen als we bijvoorbeeld een machine bouwen die tientallen malen groter is dan die voor Astroiden word gebruikt en op die manier de aarde van de zon wegtrekken naarmate de zon opzwelt? Zo ja graag uitleg erbij zo nee heeft u zelf misschien ideeën?

Gebruikersavatar
Berichten: 3.112

Re: Overleving van de aarde

Ik vind dermate ver in de toekomst 'kijken' zinloos.

Te meer, daar er 1001 andere rampen (het leven op) de aarde kunnen treffen.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: Overleving van de aarde

In theorie kun je de aarde wel uit zijn baan trekken (of duwen) met een hele sterke motor of zoiets. Maar dat zou zo ongelooflijk veel energie kosten dat ik niet denk dat dat ooit praktisch uitvoerbaar is.
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Gebruikersavatar
Berichten: 74

Re: Overleving van de aarde

Maar ja uiteindelijk moet het wel toch als we niets anders kunnen?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.269

Re: Overleving van de aarde

Maar ja uiteindelijk ....
Hou even in de gaten dat we per slot van rekening als moderne beschaving op een geologische (laat staan een astronomische) tijdschaal nog helemaal niks meegemaakt hebben, en hoe dan ook bijzonder breekbaar zijn. Ook bijzonder succesvolle soorten als dino's gingen na miljoenen jaren uiteindelijk roemloos ten onder. Dus hoewel het mogelijk wat fatalistisch klinkt: het lijkt me een beetje idioot om plannen te gaan maken voor over een miljard jaar of zo.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 74

Re: Overleving van de aarde

Daar vraag ik niet om ik vraag of het mogelijk en daarbij is de mens het meest succesvolle wezen die ooit op aarde heeft rondgelopen.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.269

Re: Overleving van de aarde

Daar vraag ik niet om ik vraag of het mogelijk
Never say never. Met huidige technologie, of zelfs met technologie die we nu op ons af zien komen: forget it. Hoe dan ook, de berg energie die daarvoor nodig zal zijn is, technology or no technology, nogal groot. En om tot die conclusie te komen is toepassing van de wet van behoud van energie voldoende.
en daarbij is de mens het meest succesvolle wezen die ooit op aarde heeft rondgelopen.
Zullen we nog even 10 miljoen jaar wachten met daar een oordeel over te vellen? ;)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Overleving van de aarde

en daarbij is de mens het meest succesvolle wezen die ooit op aarde heeft rondgelopen.


Waarop baseer je dit? Bacterien lopen al 4 miljard jaar rond op aarde en zijn op de bodem van de oceaan te vinden tot de top van de hoogste berg.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Berichten: 8.614

Re: Overleving van de aarde

anusthesist schreef:
juultjuh99 schreef:
en daarbij is de mens het meest succesvolle wezen die ooit op aarde heeft rondgelopen.
Waarop baseer je dit? Bacterien lopen al 4 miljard jaar rond op aarde en zijn op de bodem van de oceaan te vinden tot de top van de hoogste berg.
Eens (met anusthesist). Zie ook hier.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Reageer