Momenten

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 2

Momenten

Beste forummers,

Jullie zullen wel denken, net aangemeld en direct om antwoorden vragen, probleem is dat er nogal een tijdsdruk opligt en ik niet meer volledig in de materie zit. De opgave is alsvolgt:

Afbeelding

Nu weet ik wel hoe opgave 1 moet, uren na te denken en wat raadvragen van vrienden, alleen blijken de laatste 2 opgave's toch wel een struikelblok, wie zou mij hiermee kunnen helpen? Het gaat mij om de uitleg en eigenlijk de stappen erna toe, antwoorden hoeven niet, maar zijn welkom.

Re: Momenten

Ander forum ben ik bang... constructieleer, stijfheid en sterkte, etc..

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Momenten

Verplaatst naar het forum constructie-en sterkteleer
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 2

Re: Momenten

Sorry voor de misplaatsing

Berichten: 4.246

Re: Momenten

Sorry voor de misplaatsing
Nee hoor, je hebt hem correct gepaatst. Alleen zetten we dit soort vraagstukken liever hier neer aangezien de experts hier vaker aanwezig zijn dan op het huiswerkforum.
Quitters never win and winners never quit.

Berichten: 4.502

Re: Momenten

Je zult toch moeten duiken in de betonvoorschriften met tabellen voor dit soort liggers:

In Nl. zijn-waren- de momenten volgens de VB-tabel E5,art.E305.3.2 ea.

In hoeverre er reeds def.normen met Eurocode zijn,weet ik niet,de vele nationale normen moeten/zijn mogelijk-als de vele ambtenaren tijd vrij hebben, omgeturnd/gemodificeerd worden.

Informeer dat bij je gemeente,mogelijk weten die dat ook nog niet en blijft het tot de modificatie op de nationale voorschriften verder gaan.

Succes!

Reageer