Springen naar inhoud

Bewijzen van meetkundige vormen

• Log in om te kunnen reageren

Bartj

Bartj

• 0 - 25 berichten
  • 13 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 16 juni 2010 - 21:54

Hallo forum,

Ik zit met een wiskundig probleem:
Ik ben op het moment bezig met het hoofdstuk 'stellingen & bewijzen' , het probleem zit hem in de
meer gecompliceerde sommen. Waarbij je meerdere stellingen (constante hoek, Thales, Pythagoras, Koordenvierhoek, etc.) moet toepassen, ik weet alle stellingen en begrijp hoe ze werken, maar ik vind het ontzettend moeilijk om te beginnen
in het begin is zo een som erg onoverzichtelijk.

Ik heb al erg veel geoefend en begin er al wat meer vaardigheden in te krijgen. maar dat kan ook komen omdat ik ondertussen de sommen uit het boek bijna uit het hoofd ken wat natuurlijk niet de bedoeling is, ik vind dit onderwerp ontzettend moeilijk er zijn zoveel stellingen die mogelijk zijn in bepaalde meetkundige vormen maar de helft komt niet op het gewenste antwoord uit

Heeft iemand misschien een tip/trick over hoe ik het beste kan beginnen: een circle tekenen ?
bepaalde stellingen afstrepen ?

Ik begrijp dat dit een vrij moeilijke vraag is om te beantwoorden omdat hij nogal vaag is
maar ik weet niet hoe ik hem anders zou moeten formuleren

Alvast bedankt

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

thermo1945

thermo1945

• >1k berichten
  • 3112 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 16 juni 2010 - 23:44

Als beginnetje:
probeer het probleem te analyseren.
Ga na wat gegeven is.
Ga na wat er van je verlangd wordt.
Probeer na te gaan in welk hoofdstuk en paragraaf het thuis hoort.
Probeer het probleem te verdelen in deelproblemen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures