Springen naar inhoud

Wamp/easyphp

• Log in om te kunnen reageren

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 17 juni 2010 - 08:46

Ik heb momenteel een installatie van Wamp en EasyPhP op mijn windows XP. Nu zou ik een php script moeten kunnen installeren maar dit klaagt over de file permissies.

Fatal error: Call to undefined function do_chmod() in C:\wamp\www\phpfootball\install.php on line 16

Blijkbaar werkt chmod niet op windows. Via google las ik al zeer vaak dat ik in windows mijn permissies moet aanpassen. Nu staan deze voor alle gebruikersaccounts al op volledige permissie en nog werkt dit niet. Iemand enig idee waar het misloopt?
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 17 juni 2010 - 17:08

De functie do_chmod() is niet gedefinieerd, wat er op neerkomt dat er ergens een probleem zit in hun code. do_chmod is immers geen standaard functie voorzien door PHP.

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 17 juni 2010 - 17:37

Ja zou goed kunnen. Jammer maar dan zal ik zelf een script moeten schrijven of iets ander zoeken. (Btw: ik was op zoek naar een systeem om voetbal pronostieken te doen voor de Belgische competitie volgend jaar)
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 18 juni 2010 - 12:14

Vind het ook een beetje rare functie, aangezien in PHP wl standaard chmod() zit.
In Windows werkt chmod iig niet, aangezien het permissiesysteem heel anders werkt. Dit zou wel moeten werken, al heb ik daar zelf totaal geen ervaring mee.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 juni 2010 - 12:16

Hoogstwaarschijnlijk is die functie dan ook zo gemaakt dat ze test of er op een windows of unix OS gewerkt wordt. Maar er ontbreekt mss ergens een simpel bestand ofzo waar die functie in vermeld staat.

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 juni 2010 - 12:22

Ja. Ik vrees dat ik zelf aan de slag zal moeten om een pronostiek systeem op te zetten. Voor het WK doen we het nu 'manueel' maar daar kruipt toch veel tijd in eigenlijk.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures