Springen naar inhoud

Koppels bepalen

• Log in om te kunnen reageren

KRS

KRS

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 17 juni 2010 - 09:43

hallo,

ik heb problemen met het vinden van de oplossing van het volgende probleem:

Geplaatste afbeelding

oplossing:

moment rondom punt A(0;0;0):
-450 k
+ 3F1 k
+ 4F2 k
+ 2F2 j
- 4F2 k
+ 600 k
- 300 j
- 400 i

zowel in de i (x), j (y) , k (z) richting zijn er momenten, terwijl de krachten F1 en F2 enkel momenten rondom de y en z as levert...

tips ?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 20 juni 2010 - 17:50

Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

317070

317070

• >5k berichten
  • 5567 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 20 juni 2010 - 18:32

Er klopt idd iets niet aan de opgave. ;)
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet
And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign
-Alanis Morisette-

• Gast

Geplaatst op 21 juni 2010 - 09:17

Maar wat? Als ik het moment bekijk rondom de as waarop -F1, F2 en -F2 werken, zie ik dat alleen F1 een moment levert om die as, alle andere gaan door die as en leveren dus geen moment. Ofwel F1 moet nul zijn. En dan volgt al gauw voor F2 hetzelfde ben ik bang. Aangrijpingspunten van F1 en F2 verkeerd?

JWvdVeer

JWvdVeer

• >1k berichten
  • 1114 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 juni 2010 - 15:12

Maar wat? Als ik het moment bekijk rondom de as waarop -F1, F2 en -F2 werken, zie ik dat alleen F1 een moment levert om die as, alle andere gaan door die as en leveren dus geen moment. Ofwel F1 moet nul zijn. En dan volgt al gauw voor F2 hetzelfde ben ik bang.

Je geeft zelf het antwoord al. De krachten van LaTeX en LaTeX werken gewoon om andere assen. Dus heb je ook nooit dat ze elkaar op kunnen hebben. Dus moeten alle krachten 0N zijn om een staat te krijgen waarbij de optelling van alle krachten 0N is.

Wat mij opvalt is dat die kracht LaTeX rechtsboven een beetje gek staat... Op deze manier werkt die kracht helemaal niet op het blok, maar op een willekeurig ander object wat of heel klein is of uit het beeld is verdwenen.

Veranderd door JWvdVeer, 21 juni 2010 - 15:12

oktagon

oktagon

• >1k berichten
  • 4502 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 21 juni 2010 - 17:51

Ik geloof dat er te moeilijk wordt gezocht.

De basisdriehoek heeft verhoudingen 3,4 en 5 =schuine zijde = gegeven 250 lb en die kun je ontbinden als optredende krachten met waarden als hierna berekend.

Dus alle aangegeven tegen-krachten in x-richting zijn 3/5 * 250 lb= 150 lb en in y-ri 4/5 * 250 lb = 200 lb en zullen een evenwicht vormen met het gegeven moment 250 * 2 lbft ( =500 lbft)

Als het moment tov punt A - de z-as ?- wordt berekend,is de afstand tot het momentenvlak 2,4 ft,maar dat verandert niets aan het optredende moment.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures