Diesel motor cyclus
Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood
-
- Berichten: 58
Diesel motor cyclus
Hallo
Onderstaande link geeft een beschrijving weer voor het berekenen van de efficientie van een ideale dieselmotor. Daar vind je bij de start van de berekening:
met Q1 bij hoge temp en Q2 bij lage temp. Maar efficientie is toch de verhouding van "de verkregen arbeid" tot "de warmte die je bij hoge temp aan het gas" toevoegt? e = (W/Q(h))....= (Q(h)-Q(l))/Q(h) (toch volgens mijn boek natuurkunde) link: (http://www.google.be/imgres?imgurl=http://...%26tbs%3Disch:1)
Onderstaande link geeft een beschrijving weer voor het berekenen van de efficientie van een ideale dieselmotor. Daar vind je bij de start van de berekening:
met Q1 bij hoge temp en Q2 bij lage temp. Maar efficientie is toch de verhouding van "de verkregen arbeid" tot "de warmte die je bij hoge temp aan het gas" toevoegt? e = (W/Q(h))....= (Q(h)-Q(l))/Q(h) (toch volgens mijn boek natuurkunde) link: (http://www.google.be/imgres?imgurl=http://...%26tbs%3Disch:1)
- Pluimdrager
- Berichten: 4.167
Re: Diesel motor cyclus
Q1 = Q(h) en Q2 = -Q(l)
Er staat dus in beide formules voor efficiency hetzelfde.
Het is een kwestie van verschillende tekenafspraak voor Q2 en Q(l)
Er staat dus in beide formules voor efficiency hetzelfde.
Het is een kwestie van verschillende tekenafspraak voor Q2 en Q(l)
Hydrogen economy is a Hype.