Gevoel voor richting is aangeboren

Moderator: Astro

Reageer
Berichten: 2.504

Gevoel voor richting is aangeboren

http://www.nu.nl/wetenschap/2272742/


AMSTERDAM – Gevoel voor richting is waarschijnlijk aangeboren bij zowel mensen als dieren. Dat concluderen Britse en Amerikaanse wetenschappers in een nieuwe studie waarbij hersenactiviteit van pas geboren ratten in kaart is gebracht
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.363

Re: Gevoel voor richting is aangeboren

Ik lees dit pas een paar dagen na posten van dit topic. Interessant! Speciaal dat er geen verschil lijkt te zijn tussen vrouwelijke en mannelijke dieren, terwijl over het algemeen het gevoel voor richting van vrouwen (mensen) minder gedacht wordt te zijn dan dat van mannen.

Ook bij mensen denk ik toch dat het aangeboren moet zijn en betwijfel ik ook of het ligt aan het vrouw dan wel man zijn. Bij mijn familie merk ik duidelijk dat er mensen zijn mét en mensen zónder gevoel voor richting. Ik weet eigenlijk altijd waar ik naar toe moet, althans welke richting de bestemming moet liggen, terwijl zowel mijn moeder als mijn dochter dat helemaal niet hebben (alle drie vrouwen).

Ik ga eens verder zoeken of ik er nog meer over kan vinden.
Contra principia negantem disputari non potest.

Reageer