Springen naar inhoud

Werking drukwaterreactor - voorverwarmer

• Log in om te kunnen reageren

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 19 juni 2010 - 14:28

Hoi, ik ben de werking van een drukwaterreactor aan het bekijken, (http://nl.wikipedia....rukwaterreactor), en ik vraag me af wat de rol van de voorverwarmers (14) in de secundaire kring is? Ik zie niet welk nut dit heeft in de koelkring?

Afbeelding:
http://nl.wikipedia....m...urisée.svg
Iemand die het antwoord weet?

Alvast erg bedankt!!

Veranderd door Jan van de Velde, 19 juni 2010 - 14:53
afbeelding toegankelijk gemaakt

"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Fred F.

Fred F.

• >1k berichten
  • 4168 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 19 juni 2010 - 16:03

De stoomcyclus bij een kerncentrale is niet wezenlijk anders dan bij een kolengestookte centrale.

Het koude condensaat van de turbinecondensor (12) wordt eerst opgewarmd in de voorverwarmer (14) d.m.v. aftapstoom van de turbines voordat het de stoomgenerator (6) in gaat. Zodoende hoeft de stoomgenerator dat koude water niet op te warmen wat warmte van hoog niveau zou kosten en ten koste zou gaan van de hogedrukstoomproduktie (19). Iedere MegaWatt laagniveauwarmte toegevoerd in (14) bespaart een MW hoogniveauwarmte in (6): het werkt als het ware als een warmtepomp.
Hydrogen economy is a Hype.

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 19 juni 2010 - 16:09

Dank je, dat begrijp ik nu!
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures