Pneumatisch plooitoestel

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 3

Pneumatisch plooitoestel

opgave

Een plooitoestel wordt pneumatisch aangedreven. Hierbij zorgt een cilinder A voor de aanvoer van een te plooien plaat, gelijktijdig zorgt een cilinder E voor de afvoer van het geplooide stuk. Eens de plaat gepositioneerd is (pilootventiel sa0 bediend) en de zuiger ingeschoven is en het afgewerkte stuk afgevoerd (zuiger E terug ingeschoven, pilootventiel se0 bediend) zorgt cilinder B voor de eerste plooi. Staat zuiger B einde slag uitgeschoven dan zorgen cilinders C en D voor de tweede plooi. De zuigers C en D bewegen gelijktijdig. Daarna keren de zuigers C en D terug naar hun beginpositie. Als C en D terug ingeschoven staan mag B ook terugkeren naar zijn beginpositie. Eens de zuigers B, C en D ingeschoven staan, begint de cyclus van voor af aan.

voorwaarden

Cilinders C en D zijn enkelwerkende cilinders en worden gestuurd door MONOstabiele ventielen.

Cilinders A, B en E zijn dubbelwerkende cilinders en worden gestuurd door BIstabiele ventielen.

gevraagd

de schakelformules aub

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Pneumatisch plooitoestel

Hoe ver kom je zelf?
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 3

Re: Pneumatisch plooitoestel

Hoe ver kom je zelf?
ja niet ver, kvin die schakelformules niet, kmoet dan ook nog een tekening maken,

maar dat kan ik zelf dan wel

Berichten: 3

Re: Pneumatisch plooitoestel

ik heb de opgave bijna gevonden denk ik, maar ik heb juist nog B- nodig en die vint ik niet.

ik denk dat de rest wel ongeveer juist is.

Reageer