Springen naar inhoud

Studeren: biologie of scheikunde?

• Log in om te kunnen reageren

Snowflakes.

Snowflakes.

• 0 - 25 berichten
  • 18 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 25 juni 2010 - 08:36

Hoi

Ik ben een 4 havo leerling, heb vorig jaar vmbo-t examen gedaan,
volgend jaar moet ik een keuze maken voor een opleiding, en ik wil naar de universiteit en om daar te komen ga ik hbo propedeuse doen. Maar, ik kan maar niet kiezen of ik biologie of scheikunde wil studeren op de universiteit. Het zijn beide voltijdopleidingen, dus tegelijkertijd gaat waarschijnlijk niet lukken.
Ik ben nu benieuwd of er hier mensen zijn (vast wel) die biologie studeren en mensen die scheikunde studeren, zodat ze mij er wat over kunnen vertellen.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 25 juni 2010 - 11:43

Als je in Utrecht aan de HU een propedeuse doet in deze richting (Life Sciences & Chemistry) gaat de eerste periode samen en daarna hoef je pas te kiezen. Misschien een leuke optie?
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-

Kalkoen

Kalkoen

• >250 berichten
  • 389 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 juli 2010 - 13:35

En biochemie? Das de chemie van de biologie. Misschien een handige combinatie?

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8246 berichten
  • VIP

Geplaatst op 11 juli 2010 - 23:38

biochemie is naar mijn mening nog meer biologie dan chemie. Natuurlijk spelen een aantal chemische aspecten mee, maar je bekijkt het nog steeds in een biologische context.

Ik zou in ieder geval de suggestie van Mrtn overwegen. Ook de HAN (en waarschijnlijk de meeste HBO's) die een HLO aanbieden zullen het eerste jaar gezamelijk doen. Dan kan je hierna nog altijd kiezen welke kant je op wilt.

Zelfs al heb je uiteindelijk een richting gekozen (bio/schei) dan kan je hier nog steeds heel veel in schuiven. Je kan als chemicus biologische aspecten bestuderen en vice versa. Er is dus veel overlap en dit zal je in veel studies zoals moleculaire biologie, organische chemie en biomedische wetenschappen dan ook weer terug zien.
"Meep meep meep." Beaker

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures