C++ ide

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 18

C++ ide

Ik ben op zoek naar een C++ IDE waarmee ik makkelijk een GUI kan ontwerpen. Ik heb al naar verschillende omgevingen gekeken zoals MSVC en Qt maar in beide gevallen slaag ik er niet in om een executable the maken die niet afhankelijk is van dll's. Ook heb ik Code::Blocks getest maar die heeft geen tools om een GUI te ontwerpen.

Weet iemand hoe ik er bij de bovenstaande IDE's voor kan zorgen dat ik een executable kan maken die niet afhankelijk is van dll's of kent iemand een andere IDE waarbij dit wel kan? (bij voorkeur 1 die gratis beschikbaar is) De bedoeling is om programmaatjes te maken die als 1 los bestand verspreid kunnen worden (zonder the zippen oid). Gebruik van standaard dll's die onder de windows map staan is geen probleem aangezien iedereen die toch wel zal hebben.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: C++ ide

Ook heb ik Code::Blocks getest maar die heeft geen tools om een GUI te ontwerpen.
Goede IDE maar deze ondersteunt wel WxSmith als GUI ontwerper. (Ik heb dat echter nog niet getest ;) )
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 19

Re: C++ ide

voor windows is visual studios tog 1 van de beste.

Nu om een GUI te maken heb je een aantal keuzes, bestaat je GUI puur uit win32 dan heeft je programmas geen dll's nodig buiten die standaard op windows geinstalleerd zijn.

je kan ook GUI's maken in .net, MFC, ...

Dus kan je even zeggen met welke API je een gui wilt maken?

Reageer