[eindwerk] onderwerp

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

[eindwerk] onderwerp

Hallo iedereen,

Ik ga in september naar het 6de jaar economie-wiskunde. En in dat jaar moeten we een eindwerk maken, het onderwerp is vrij.

Ik zou graag iets met menswetenschappen doen, maar weet niet juist wat. Nu vroeg ik me af of er hier misschien iemand een idee heeft ofzo? Ik hoop dat iemand me een beetje op weg kan helpen bij het vinden van een onderwerp.

Alvast heel hard bedankt.

Karen

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: [eindwerk] onderwerp

Ik vind menswetenschappen wat ruim geformuleerd. Vertel eens wat vind je boeiend. Wat aan menselijk gedrag vind je boeiend. Menseolijke interactie als maatschappij, als groep, tegen de omgeving, tijdens ontberingen enz. Wil je een economische inslag, een sociologische, een wiskundige. Wat wil je precies.

Wat voor type mensen vind je boeiend. Wat voor rassen, groepen, leeftijden. Waarom vind je het boeiend.

Dit zijn vragen die je jezelf denk ik eerst eens moet stellen, en dan met antwoorden daarop vertellen in welke hoek je het wilt zoeken. Dan kunnen mensen hier wel helpen met eventuele onderzoeksvragen.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Berichten: 2

Re: [eindwerk] onderwerp

Wel, ik was een beetje in de richting van kindermishandeling, de gevolgen voor kinderen na een echtscheiding, niet traditionele gezinnen, holebi's.. aan het denken.

Schetst dat een beetje waar ik naartoe wil?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: [eindwerk] onderwerp

Iets meer, maar als je een opdracht wilt doen, is het verstandig om je vragen zo precies mogelijk te stellen. Kindermishandeling is nog steeds een enorm groot begrip.

Psychologisch vs fysieke mishandeling.

Jeugdzorg in Nederland.

Hoe het werken in de jeugdzorg door de overheid onmogelijk wordt gemaakt.

Hoe gaan kinderen om met mishandeling.

Wat zijn de gevolgen op latere leeftijd voor die mishandelde kinderen.

Waarom is er een redelijk percentage van mishandelde kinderen dat later ook zijn kind gaat mishandelen.

Waarom mishandelen mensen kinderen

Dit zijn allemaal vragen die je jezelf kan stellen. Op deze manier moet je gewoon eens gaan brainstormen. Over elk van deze vragen kan je een heel boekwerk vol schrijven.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Reageer