Ongeïdentificeerde vliegende voorwerpen?

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gebruikersavatar
Berichten: 2

Onge

Vliegtuig of iets anders?

ik las net iets over vliegtuiglichten (na googelen over vliegtuig lichtten) en dat er ook dus groene lichten te zien zijn

nu heb ik iets in de lucht gezien in de nacht van vrij op zat avond rond 12 uur in de vorm van een boemerang aan de linkerkant van de boemerang zag ik een groen licht aan de rechterkant een rood licht en op de neus een geel licht

het had niet echt de vorm van een vliegtuig zoals wij die kennen en ook geen "staart" hij gleed ook vrij langzaam door de lucht ook was er geen geluid te horen??ik zelf denk niet direct aan iets van een ufo zou toch wel graag willen weten wat dit geweest zou kunnen zijn de 3 lichtten die ik zag gingen langzaam aan en uit en zo naar de volgende eerst groen toen geel toen rood en zo door

zou iemand mij een serieus antwoord hierop kunnen geven :D ??

bvb hartelijk dank

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Onge

Nou, maak je maar geen zorgen, aan de beschrijving van de lichten te lezen, gaat het stiekem toch om een gewoon vliegtuig. De vorm van de boemerang is misschien deels aan gezichtsbedrog te wijten, 's nachts is het bijvoorbeeld ook veel moeilijker om afstanden te schatten.
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Berichten: 189

Re: Onge

Een zweefvliegtuig? Alhoewel me dat 's nachts zou verbazen.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Onge

zoraia schreef:hoi ik weet niet of ik hier nu goed zit??maar wilde toch graag even een vraagje kwijt

ik las net iets over vliegtuiglichten (na googelen over vliegtuig lichtten)en dat er ook dus groene te zien zijn

nu heb ik iets in de lucht gezien in de nacht van vrij op zat avond rond 12 uur in de vorm van een boemerang aan de linkerkant van de boemerang zag ik een groen licht aan de rechterkant een rood licht en op de neus een geel licht

het had niet echt de vorm van een vliegtuig zoals wij die kennen en ook geen "staart" hij gleed ook vrij langzaam door de lucht ook was er geen geluid te horen??ik zelf denk niet direct aan iets van een ufo zou toch wel graag willen weten wat dit geweest zou kunnen zijn de 3 lichtten die ik zag gingen langzaam aan en uit en zo naar de volgende eerst groen toen geel toen rood en zo door

zou iemand mij een serieus antwoord hierop kunnen geven :D ??

bvb hartelijk dank
Het serieuze antwoord hierop: het is een vliegtuig.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 2

Re: Onge

Ik had zeker niet zo snel een reactie verwacht

Hartelijk dank hiervoor :P

Mijn vraag is bij deze voldoende beantwoord

Mv groet Zoraia :D

Berichten: 2

Re: Onge

-- nieuw topic samengevoegd met bestaand topic --

Hallo,

27 juni 2010 zaten wij s'avonds lekker buiten toen er een naar wij dachten vliegtuig overvloog. Het leek 1 groot fel licht maar door de verrekijker zagen we dat het er 4 a 5 waren. We hoorden ook geen typisch vliegtuiggeluid. Nu zijn wij natuurlijk heel benieuwd wat voor vliegtuig dat geweest zou zijn. Weet iemand misschien wat het was.

b.v.d. M Jonkman

ps we zaten lekker buiten in de omgeving hoogeveen (drenthe)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.269

Re: Onge

Een vliegtuig met landingslichten aan, dalend over Hoogeveen naar bijvoorbeeld Eelde? Motoren op een zeer laag pitje vanwege de daling? Verder kan geluid raar doen op luchtlagen van verschillende temperatuur.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 1.450

Re: Onge

27 juni 2010 zaten wij s'avonds lekker buiten toen er een naar wij dachten vliegtuig overvloog.
Je schrijft 's avond maar je maakte te post op de 27e voor vijf uur 's middags. Dan zijn (met dit zomerse weer) lichten van vliegtuigen normaal gesproken moeilijker waar te nemen dan het vliegtuig zelf. Waren het wel lichten, of zag je weerkaatsing van bijvoorbeeld een kort stuk contrail?

Overigens is Eelde op grotere hoogte 1 van de drukste kruispunten voor de luchtvaart van Nederland. Daar vind je dus geen experimentele luchtvaart of showende luchtmachters als je daar op had gehoopt.

Berichten: 2

Re: Onge

Hallo!! Ik schrijf de 27e ja maar het was al twaalf uur geweest. dus eigenlijk zaten we de 26e buiten. Ik had niet gehoopt op experimentele dingen hoor. was alleen benieuwd. Ik had het nog nooit gezien. Mijn moeder dacht dat het de ariane 5 was die die avond werd gelanceerd. Heel erg bedankt voor het antwoord van beide.

vr. gr.

M Jonkman

Gebruikersavatar
Berichten: 1.450

Re: Onge

Ik schrijf de 27e ja maar het was al twaalf uur geweest.
Oja, dat kan ook natuurlijk. Zoals altijd bij deze dingen is het helaas heel moeilijk oordelen zonder foto/film.

Als het dan toch 'snachts was, de meeste vliegtuigen hebben 4 landingslichten, 2/vleugel, of je die met een verrekijker vanaf de grond normaal gesproken kan onderscheiden weet ik niet.

Berichten: 13

Re: Onge

Hallo M Jonkman,

Ik heb 3 letters: ISS

http://space.cweb.nl/tracking-iss-zarya.php

Groeten van Frank.

Berichten: 2

Re: Onge

-- nieuw topic samengevoegd met bestaand topic --

Beste Wetenschapsforum,

Dit is mijn eerste reactie maar ik kijk regelmatig op Wetenschapsforum ](*,) .

Dit heb ik zondagochtend vastgelegd.

http://www.youtube.com/watch?v=83uKuOx3gD0

Ik weet dat dit geen UFO onderdeel is, maar het blijft een ONGEÏDENTIFICEERD VLIEGEND OBJECT. Dit kan dus alles zijn, en heeft niet gelijk met aliens etc. te maken.

Wat op het filmpje te zien is zijn geen satellieten. NASA heeft dit soort lichtbollen ook in hun opnames staan op Youtube onder UFO's en geen satellieten. Ook zijn dit geen ballonnen, natuurverschijnsel e.d.

Dit is zondagochtend opgenomen met Panasonic sdr-h80.

Ik wil graag jullie reactie horen. Ikzelf been geen expert op dit gebied maar ik zie al een jaar lichten elke nacht die niet te verklaren zijn, maar niet overdag.. tot zondag.

Video staat inmiddels ook op Quofataferunt.com:

http://www.quofataferunt.com/index.php?opt...11#comment-5890

Een serieuze reactie ik ook kreeg van een 'astronoom':

Deze witte bollen krijg ik wekelijks voor de lens en tot op heden weet nog niemand om welk fenomeen het hier gaat .Ik dacht in eerste instantie aan een radiosonde die elke dag om ca 12 :00 worden opgelaten door het KNMI maar zij wezen dat af om die tijd in deze regio.

Deze bollen die ik regelmatig zie hangen vaak lang stil op een plek soms meer dan 30min .Ik heb onlangs ook een oranje bol gezien ik heb toen snel geprobeerd om de Meade sterrekijker 180 /f100 ED APO in stelling te brengen en het object te gaan imagen met 60 fps en daaruit een foto samen stellen en die is dan meestal leoischerp.en dan weet je meestal wel waarom het gaat.

Ik had alles opgesteld en uitgelijnd op de polaris binnen ca 10 min is ook wel nodig ivm de flinke vergroting van 300X en rotatie van aarde in combinatie met de RA /DEC assen van de kijker montering moet dat gewoon goed staan, dit even voor de astro kenners onder ons.Ik kijk even later door de laserfinder om het object in focus te kunnen zetten en weg is die ,,,pffff weer alles voor niets opgebouwd dat is al de 2e keer in een maand tijd maar zodra ik de kans krijg hoor en zie je dat hier op het forum en dat zal zeker nog wel gebeuren.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Onge

Aangezien ze zo dicht bij elkaar hangen, ze een omgekeerde peervorm hebben, ze wit en oranje zijn, zou ik gewoon denken aan kleine heliumballonnetjes zoals ze aan kinderen uitdelen. Aan hun hoogtes te zien waren ze nog niet zo lang opgestegen. Er was toevallig geen kermis/circus in de buurt?

Hoe ver schat je dat die dingen van jou verwijderd waren?
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Berichten: 2

Re: Onge

317070 schreef:Aangezien ze zo dicht bij elkaar hangen, ze een omgekeerde peervorm hebben, ze wit en oranje zijn, zou ik gewoon denken aan kleine heliumballonnetjes zoals ze aan kinderen uitdelen. Aan hun hoogtes te zien waren ze nog niet zo lang opgestegen. Er was toevallig geen kermis/circus in de buurt?

Hoe ver schat je dat die dingen van jou verwijderd waren?
Ik observeer de sky nu zo'n anderhalf jaar volledig en ik heb veel kunnen zien maar dit zijn geen heliumballon of andere soort balonnen. Ik zou het niet kunnen inschatten hoe ver weg ze zaten, kan wel wat roepen maar is echt niet in te schatten. Ik heb deze objecten al gezien, maar alleen s'nachts... wat je dan ziet is puur helder goud-wit licht... soms twee. Uit het niets kunnen ze verschijnen, of verdwijnen. Maar ik zag ze normaal nooit overdag. In de nacht kan ik ook niet inschatten hoe hoog of hoe ver, omdat ze dan verschijnen als een heel helder bewegende ster, of kleiner, dus dan kan ik het ook niet inschatten.

Toen ik op het balkon stond zonder camera, zag ik ze en keek ik zo'n 8 seconde heel erg goed, en vlogen ze letterlijk in 1 rechte lijn zo over, zonder ook maar dat één een andere beweging maakte... toen rende ik naar de camera om het nog net vast te leggen.

Daarna ging ik snel naar de achterbalkon en kon ze haast niet meer zien.

En nee, er is hier geen kermis of een circus.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Onge

Misschien kan je de volgende keer eens een verrekijker pakken in plaats van een camera.

Reageer