Springen naar inhoud

Hulp met beschouwing schrijven


  • Log in om te kunnen reageren

#1

Spiritsoul

    Spiritsoul


  • 0 - 25 berichten
  • 20 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 28 juni 2010 - 12:27

Hoi!

Ik heb morgen een toets voor Nederlands, waarbij ik een beschouwing moet gaan schrijven van 400 woorden.
Ik heb al een stelling gekozen en dit is mijn schrijfplan:

Onderwerp : Dienstplicht
Vraagstelling : Waarom is er toch zo weinig animo voor sociale dienstplicht?
Schrijfdoel : onderwerp van verschillende kanten belichten
Tekstsoort : Beschouwing
Structuurmodel : Verschijnsel-en-verklaringstructuur

Titel : ???

----------Functie -------------Inhoud
Alinea 1 Inleiding ------------Sociale dienstplicht is niet verplicht in Nederland
Vraagstelling -----------------Waarom is er toch zo weinig animo voor sociale dienstplicht?
Alinea 2 Verklaring 1 -------Tijd besteden aan andere dingen
Alinea 3 Verklaring 2 -------Men vindt het fout iemand te dwingen iets te doen wat hij zelf niet wil
Alinea 4 Verklaring 3 -------Mensen hebben andere interesses
Alinea 5 ??????????? -------- ??????
Alinea 6 Slot (samenvatting) Mensen doen alleen dingen als het verplicht is.


Ik heb hulp nodig met een goeie titel bedenken en wat voor soort functie hoort bij alinea 5. Ik dacht zelf aan 'Gevolgen'.
En misschien kleine aanpassingen bij de verklaringen.

Alvast bedankt!

Veranderd door Spiritsoul, 28 juni 2010 - 12:27


Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

#2

Jan van de Velde

    Jan van de Velde


  • >5k berichten
  • 44893 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 30 juni 2010 - 21:50

Iemand die hier een handje kan toesteken?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

#3

Mrtn

    Mrtn


  • >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 30 juni 2010 - 22:25

Toets is geweest zo te zien.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-

#4

anonymus

    anonymus


  • 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 23 september 2010 - 15:44

Ik heb volgende week een mondelinge beschouwing, het onderwerp is afschaffing van lootstudies en ik wil graag de oorzaak/gevolg/oplossing structuur gebruiken maar het is me een beetje onduidelijk hoe ik deze moet gebruiken.
Zou iemand me kunnen helpen?

Dit is wat ik al bij elkaar heb gekregen;

Verschijnsel:
afschaffing van lootstudies


Oorzaken

In†Nederland†kan een numerus fixus zich in twee gevallen voordoen:
Er zijn landelijk meer aanmeldingen voor een opleiding dan er plaatsen beschikbaar zijn. Dit heet een†opleidingsfixus.
Er zijn meer aanmeldingen voor een opleiding bij ťťn bepaalde instelling dan er plaatsen op die bepaalde instelling beschikbaar zijn. Dit heet een†instellingsfixus. In dit geval kunnen alle studenten de gewenste opleiding volgen, maar niet altijd aan de instelling van hun eerste keuze.

Gevolgen

Nu al is er een tekort aan anesthesiologen, kinderartsen, orthopedisten en radiologen, (concludeert de NZA uit een onderzoek). In andere specialismen worden ook tekorten verwacht.

Oplossingen

Om een tekort aan medisch specialisten te voorkomen moeten snel meer studenten worden toegelaten bij de studie geneeskunde. Dat adviseert de Nederlandse Zorgautoriteit (NZA) aan het ministerie van Volksgezondheid.
Door meer studenten toe te laten en meer artsen op te leiden tot medisch specialist, ontstaat volgens de NZA een licht overschot aan medisch specialisten. Daardoor zouden wachttijden korter worden. Ook hebben patiŽnten dan meer keus en worden wachttijden korter.

Conclusie





0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures