Vlindermes illegaal?

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 47

Vlindermes illegaal?

waarom is een vlindermes illegaal?

geef ook een goede reden waarom hij illegaal moet blijven en waarom niet

ik vind zelf van niet want het is een veilig mes. aanvalsmes zoals het genoemd wordt in de boekjes vind ik echt bullshit omdat je toch ook iemand met een bijl kan aanvallen en een bijl is niet illegaal. (volgens mij kan je makelijker iemand vermoorden met een bijl dan met een vlindermes)
ik weet niet wat ik wel weet maar 1 ding weet ik wel en dat is dat ik weet wat ik niet weet ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: Vlindermes illegaal?

Je moet ergens een grens trekken.

Vlindermessen worden kennelijk veel gebruikt in straatgevechten en dergelijke en zijn kennelijk niet of nauwelijks noodzakelijk voor andere toepassingen.
β-Damascenon en maneschijn

Gebruikersavatar
Berichten: 9

Re: Vlindermes illegaal?

een vlindermes kun je makkelijker op zak hebben dan een bijl hé. Da's waarschijnlijk al één reden waarom het illegaal is.
Madame La Présidente! S.Astrogirl

Gebruikersavatar
Berichten: 802

Re: Vlindermes illegaal?

rubberduk schreef:en een stanlymes dan  

je kan met alles iemand vermoorden ik vind het beetje belagelijk maarja dat is mijn mening en ik respecteer jullie mening maar begrijpen doe ik niet. kijk valmessen moeten verboden blijven dit zijn echt te gevaarlijke messen maar vlindermessen niet vind ik
Je zegt het zelf al, met stanleymessen kun je ook iemand dood maken. En waarom zeg je dan later dat vlindermessen niet gevaarlijk zijn. Je eerste opmerking gaf al aan dat het gevaar niet in het mes zelf zit maar tussen de oren van diegene die het in de handen heeft!!

Een stanleymes is een nuttig gebruiksvoorwerp. Een vlindermes is maar voor zeer weinig dingen nuttig: het wordt vooral gebruikt om mensen te beschadigen of te imponeren (wat ook weer gevaarlijk kan zijn)

En als je werkelijk wilt weten hoe gevaarlijk een vlindermes is moet je er maar eens mee voor mijn neus komen rondzwaaien.

Gebruikersavatar
Berichten: 47

Re: Vlindermes illegaal?

haha ja degene die hem gebruikt is gevaarlijk niet het mes maar waarom verbied men dat dan?

je kan beter de mensen die gevaarlijk zien gaan 'verbieden' (in de cel proppen) trouwens wij hebben de meeste mensen per 1000 in de cel namelijk 1 op de 1000 zit in de cel idioot toch dat zijn 16000 gedetineerden op zo'n klein oppervlak
ik weet niet wat ik wel weet maar 1 ding weet ik wel en dat is dat ik weet wat ik niet weet ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 802

Re: Vlindermes illegaal?

rubberduk schreef:haha ja degene die hem gebruikt is gevaarlijk niet het mes maar waarom verbied men dat dan?  

je kan beter de mensen die gevaarlijk zien gaan 'verbieden'
Mensen verbieden zal moeilijk gaan, wapens is eenvoudiger. En een mes dat alleen geschikt is als wapen verbieden lijkt me niet onredelijk.

Voor mij hoeft het niet zo nodig, maar het lijkt me redelijk.

Ik rij (bij wijze van hobby) geregeld op zaterdagnacht taxi, en als je 1 keer een mes onder je neus geduwt hebt gekregen heb je er voor de rest van je leven genoeg van, vandaar. De eerste de beste die dat bij mij nog eens probeerd loopt het risico "permanent" uitgeschakeld te worden!

Berichten: 160

Re: Vlindermes illegaal?

Andere messen dan een vlindermes zijn voor verschillende doeleinden te gebruiken. Een appeltje schillen met een vlindermes is een hachelijke zaak omdat deze zomaar in kan klappen bij het schillen. Het is een steekmes. Wellicht handig voor het verwijderen van een klokhuis, maar daar kun je ook omheen eten. Verder zie ik geen ander gebruik voor een vlindermes dan show- en steekwapen. Daarbij is het verboden met welk mes dan ook over straat te lopen zonder deugdelijke verpakking erom.

Gebruikersavatar
Berichten: 47

Re: Vlindermes illegaal?

deugdelijke verpakking?
ik weet niet wat ik wel weet maar 1 ding weet ik wel en dat is dat ik weet wat ik niet weet ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 802

Re: Vlindermes illegaal?

deugdelijke verpakking?
Dat kun je zelf toch ook wel bedenken? Je bent al niet helemaal goed bij je verstand als je met een vlindermes op zak loopt zeker als het een te moeilijke opgave is om te bedenken wat Ard bedoeld.

Zoals Ard ook al zei: een vlindermes is niet nuttig dus waarom onnodige ballast in je zak meedragen?

Gebruikersavatar
Berichten: 47

Re: Vlindermes illegaal?

niet nuttig? ow daar heb ik wel een andere mening over maargoed. als je nu bijvoorbeeld alleen in een bos in the midle of nowere loopt en je krijgt wat dan is het wel handig dat je mes bij je hebt he;)
ik weet niet wat ik wel weet maar 1 ding weet ik wel en dat is dat ik weet wat ik niet weet ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 802

Re: Vlindermes illegaal?

niet nuttig? ow daar heb ik wel een andere mening over maargoed. als je nu bijvoorbeeld alleen in een bos in the midle of nowere loopt en je krijgt wat dan is het wel handig dat je mes bij je hebt he;)
toch geen vlindermes?????

Ik heb een buck, netjes in een foudraal, prima in het bos hoor, en een zeilersmes voor op de boot. Of een zwitsers zakmes, is dat niks? Kun je na je bosavonturen nog eens een flesje mee ontkurken. :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 47

Re: Vlindermes illegaal?

haha kep nog altijd een multitool altijd op zak;)

enne dat lemmet van een zwisterszakmes komt lang niet bij het lemmet van een vlindermes en trouwens als een vlindermes gesloten is kan ik geen veiliger mes vinden;) en het is nog altijd de gene die hem in de handen heeft en niet het mes zelf wat gevaarlijk is. als men bang voor een mes is dan doet men er altijd voorzichtig mee verdwijnt dat dan gebeuren er foute dingen
ik weet niet wat ik wel weet maar 1 ding weet ik wel en dat is dat ik weet wat ik niet weet ;)

Berichten: 160

Re: Vlindermes illegaal?

Deugdelijke verpakking. Hmmm. Wat zou ik daar nu toch mee bedoelen. Bijvoorbeeld een katoenen zakje om een slagermes, een linnen tas om een scherpe bijl, een krant om een opengeslagen vlindermes. Bijvoorbeeld.... Wat denk je zelf 8) Een mes is nog altijd om mee te snijden. Wat je met een vlindermes wilt snijden weet ik niet. Wat je weel met een vlindermes kunt, wat bijvoorbeeld niet met mijn multitool kan is, snel openzwaaien, snijden en weer dichtklappen. Waarom zou ik dat bij het schillen van een appel willen kunnen? Is het niet snel kunnen schillen van een appel dan zo bedreigend dat er een snel mes voor nodig is?

Gebruikersavatar
Berichten: 47

Re: Vlindermes illegaal?

wel als je veilig een mes in de rimboe bijvoorbeeld wilt meenemen je neemt toch niet een aardappelschilmesje mee om daar je aardappeltjes mee te schille? dat doe je met een alround mes toch?
ik weet niet wat ik wel weet maar 1 ding weet ik wel en dat is dat ik weet wat ik niet weet ;)

Berichten: 160

Re: Vlindermes illegaal?

Maar nu heb je het over een multitool. Een deugdelijk mes voor in de bush, maar wat ik me nu afvraag, wat is het feitelijke nut van een vlindermes? Ik zie er geen andere dan om zo snel mogelijk iemand te verwonden. En verder geen nuttige dingen. Een multitool kun je ook voor ndere dingen gebruiken. (Vandaar de naam waarschijnlijk :shock: )

Reageer