Kansrekening alzheimer

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 226

Kansrekening alzheimer

De kans dat een man tussen 70 en 80 jaar aan Alzheimer lijdt, is 5%..de kans dat een vrouw tussen 80 en 84 jaar aan Alzheimer lijdt, is 8%..

We beschouwen een man van 77 jaar en een vrouw van 82 jaar, wat is de kans dat 1 van beide Alzheimer heeft?

A) 40%

B) 15%

C) 12,2%

D) 6,5%

Ik heb eerst de kansen opgeteld= 5/100 + 8/100 = 13/100 = 13% en dan heb ik dat door 2 gedeeld, zodat ik 6,5% uitkwam, nu dacht ik wel dat dat iets TE gemakkelijk was om correct te kunnen zijn, maar hoe moet het dan wel..?

Berichten: 25

Re: Kansrekening alzheimer

anakin skywalker schreef:De kans dat een man tussen 70 en 80 jaar aan Alzheimer lijdt, is 5%..de kans dat een vrouw tussen 80 en 84 jaar aan Alzheimer lijdt, is 8%..

We beschouwen een man van 77 jaar en een vrouw van 82 jaar, wat is de kans dat 1 van beide Alzheimer heeft?

A) 40%

B) 15%

C) 12,2%

D) 6,5%

Ik heb eerst de kansen opgeteld= 5/100 + 8/100 = 13/100 = 13% en dan heb ik dat door 2 gedeeld, zodat ik 6,5% uitkwam, nu dacht ik wel dat dat iets TE gemakkelijk was om correct te kunnen zijn, maar hoe moet het dan wel..?
Dit klopt ook niet. Wat is de kans dat van die 2 personen de man Alzheimer heeft? Wat is de kans dat van die 2 personen de vrouw Alzheimer heeft?Tel deze twee bij elkaar op en je hebt je antwoord!

Gebruikersavatar
Berichten: 226

Re: Kansrekening alzheimer

Dit klopt ook niet. Wat is de kans dat van die 2 personen de man Alzheimer heeft? Wat is de kans dat van die 2 personen de vrouw Alzheimer heeft?Tel deze twee bij elkaar op en je hebt je antwoord!


Ja, ik heb het gevonden, thanks ;) !

Berichten: 25

Re: Kansrekening alzheimer

Ja, ik heb het gevonden, thanks ;) !


Dan kom je hoop ik op antwoord C

Reageer