Aandelen.

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

Aandelen.

hallo

Ik had het idee om te gaan investeren. En ik wil hierbij niet te veel last hebben van de kosten van inkoop en verkoop van aandelen (de kosten die een bank rekent) daarom moet ik een redelijk bedrag hebben om mee te investeren. Kan iemand mij vertellen hoeveel dat ongeveer is. Het punt dat de kosten van een bank verwaarloosbaar op de totale winst/verlies.

Ik had zelf het idee 1000 tot 2000 euro. Wat denken jullie ?

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Aandelen.

Ik had zelf het idee 1000 tot 2000 euro. Wat denken jullie ?
Zoals je zelf zegt, hoe meer hoe beter. Je moet dat eigenlijk zelf gaan uitmaken, ik zou je 10.000.000€ kunnen aanraden, maar als dat (meer dan) je volledige vermogen is, dan is dat natuurlijk ook niet verstandig. Het evenwicht moet je zelf zoeken.

Als ik me dat goed herinner, raadde Paul D'Hoore ongeveer 1000€ aan als een minimum. Ik heb zelf ooit een simulatiewedstrijd gedaan met een paar vrienden. We begonnen oktober 2008, volle crisis, en eindigden december 2008. Ik ging van 1500€ naar 2000€ (33%, alstublieft). Dat was meer dan dubbel zoveel als de tweede nog over hield...
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 177

Re: Aandelen.

Investeren in aandelen is gewoon dom. Ga gewoon eens aan het werk.

Daar wordt Nederland beter van. We moeten af van die gebakken lucht economie!

Gebruikersavatar
Berichten: 334

Re: Aandelen.

Ga bij een kwaliteitsvolle onlinebroker zoals Binck, betaal je al een stuk minder dan bij een traditionele bank.

En van investeren op de LT in aandelen is de economie nog nooit slechter geworden, integendeel. ;)

Reageer