Cpu vervangen

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 5

Cpu vervangen

Hallo..

Ik heb een langzame computer. Me cpu draait constant rond de 50% en zodra ik 1 programma opstart, schiet hij naar de 90 en soms wel 100%. Zodra hij op de 100% komt, loopt mijn pc vast.

Ik zit te denken om er een andere cpu in te doen. Maar ik weet niet wat voor een cpu ik dan moet pakken..

Er zit nu een Intel cpu in.

Graag wil ik weten welke cpu ik moet kopen. En hoe ik dat kan opzoeken.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Cpu vervangen

Er zit nu een Intel cpu in.
Welke intel CPU? En welke computer heb je nu?

Overigens gaat het vervangen van 1 onderdeel waarschijnlijk toch niet het verhoopte resultaat hebben... waarschijnlijk kan je moederbord toch niet met snellere processoren overweg.

Welke OS draai je trouwens? Windows 7? XP? Een normaal verbruik van 50% lijkt me te wijzen op het verkeerde OS of op een geïnfecteerde computer.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Berichten: 5

Re: Cpu vervangen

Mijn OS is Windows XP.

mijn moederbord is een MSI moederbord. MS-6737

Intel Pentium 4 cpu 2.66GHz

kloksnelheid 2675 MHz.

Ik weet niet of je hier iets aan heb om mij te helpen.??

Maar bij wisselbestanden zit hij ook constant rond de 600 á 700. Ik weet niet wat dat inhoudt.

Berichten: 202

Re: Cpu vervangen

Mijn computer heeft maar 2Ghz (laptop, AMD turion) maar wèl 3 GB aan RAM. Ik heb nooit last v.e. trage computer. Je hebt meer plezier van RAM dan van GHz processorcapaciteit.

Verder verwijder ik regelmatig software die ik niet meer persé wil behouden. En ik ben beducht voor al die handige gratis programmaatjes die ik volgens iedereen "moet" hebben. Ik doe niet aan compressie en backup, behalve zip zoals dat standaard in Vista zit. Heb ik meer nodig dan haal ik dat ergens op, maar gooi het er direct na gebruik weer af. Apple met zn MOV-player hou ik ook niet van, maar soms heb je het nodig. En dat gedoe met films en muziek verzamelen doe ik ook niet.

Tenslotte: probeer Windowsupdate te draaien. Ik ben begonnen met Vista toen mn laptop nieuw was. Maar de Vista die er nu op zit is eigenlijk al 2x binnenste buiten gekeerd (onderhuids, via Windowsupdate). Ik vindt dat het goed draait.

Valt het je ook op dat zelfs fervente Linuxaanhangers over Windows7 behoorlijk tevreden zijn?

Kortom: het is vermoedelijk de software. Hou het geld voor die nieuwe processor maar in je zak.

Berichten: 5

Re: Cpu vervangen

Ik heb hem vorige week leeggegooid. Alles wat niet van mij of wat ik niet gebruik heb ik er afgegooid. en daarna gedefragmenteerd. En hij is nog steeds langzaam. Updaten doet de pc automatisch bij het afsluiten.

Berichten: 202

Re: Cpu vervangen

Draai msconfig.exe

En schakel verdachte opstartprogramma's uit. Hopelijk vind je zo de capaciteitsvreter.

Berichten: 5

Re: Cpu vervangen

VOor nu doet hij het goed genoeg. Ik kijk het even aan.. Bedankt in ieder geval. ;)

Berichten: 5

Re: Cpu vervangen

Hij schiet nog steeds naar 100 %. Maar het vast lopen doet hij niet meer.

Is het een probleem als hij zo hoog gaat.? Hij gaat van 15% ineens door naar de 100%.

Berichten: 202

Re: Cpu vervangen

Je bent wel erg snel weer terug..., ik ben zo wel eens een of meer dagen zoet geweest.

Als ik met msconfig aan het stoeien ben moet ik vaak opnieuw opstarten en systematisch dingen uitschakelen.

Als je begint met zoveel mogelijk (alles?) uit te zetten kan je er achter komen of er "iets" zit.

Probeer ook te ontdekken bij welk programma die opstarters horen, zodat je zin en onzin kan scheiden.

Je kan ook zien welke services je gebruikt, en je kan ze uitzetten. Er valt veel te zoeken en te vinden op die manier.

Gebruikersavatar
Berichten: 299

Re: Cpu vervangen

Heb je een anti virus programma ge-instaleerd, en niet meer dan 1?

Als je Windows een legitime versie is kan je gratis Microsoft essentials security downloaden.

Staat je firewall aan?

Heb je geen last van malware?

Mbam is een goede gratis scanprogramma daarvoor.

Defragmenteer je je schijf/schijven wel van tijd tot tijd?

Een beetje systeemonderhoud doet soms wonderen.
login: yes

password: I don't know, please tell me

password is incorrect

login: yes

password: incorrect

Reageer