Excel 2007, besturingselementen kopieren

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2

Excel 2007, besturingselementen kopieren

Hi, ik heb een vraag over Excel 2007.

In m'n werkblad heb ik pull-down boxen gemaakt (Tabblad ontwikkelaars, kies Invoegen, uit de formulierbesturingselementen kies ik dan de Keuzelijst).

In het werkblad heb ik de tekst Ja en Nee in cel a1 en a2 aangegeven.

Met de rechtermuisknop kan je het besturingselement opmaken.

Het invoerbereik staat voor de cellen waar Ja en Nee in staan. Ja genereerd een 1, Nee genereerd een 2

Deze heb ik met $ ($a$1;$a$2) vastgezet, zodat ik ze kan kopieren.

Koppeling met cel staat op K1, zonder $. Dus Ja genereerd een 1, Nee genereerd een 2 in cel K1

Nu wil ik die cellen kopieren.

Dat kan alleen als de knop [Ontwerpmodus] wordt aangezet.

Rechterknop op m'n element, kopeer, en plak op cel K2.

Nu blijft Koppeling met cel op K1 staan.

Weet iemand hoe ik die eenvoudig naar K2 kan krijgen, want voor 5 kolommen en 70 regels is het allemaal wat veel om het handmatig aan te passen.

Dank!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.391

Re: Excel 2007, besturingselementen kopieren

Rozijn schreef:Nu blijft Koppeling met cel op K1 staan.

Weet iemand hoe ik die eenvoudig naar K2 kan krijgen, want voor 5 kolommen en 70 regels is het allemaal wat veel om het handmatig aan te passen.
Volgens mij kan dit niet (of je zou een macro moeten schrijven = teveel werk voor 70 stuks).

Die behouden hun referenties. Lijkt mij niet onlogisch trouwens aangezien er geen vaste relatie bestaat inzake lokalisatie tussen je combo/form en de cel. Jij kan die naar gelijk waar kopiëren (geen vaste cel relatie). Hoe kan Excel weten naar welke cel deze nieuwe referentie zou moeten verwijzen?
Eric

Gebruikersavatar
Berichten: 2

Re: Excel 2007, besturingselementen kopieren

Er is inderdaad geen vaste relatie tussen de lokalisatie van de form en de cel, toch kan ik 'm kopieren en plakken "in" een cel. Die relatie zou wel gelegd kunnen worden, toch?

Als hij nu op cel A1 ligt, en het antwoord valt in A2, ik kopieer en plak 'm in/op A3, dan het antwoord toch mee naar A4? Maar het is inderdaad logisch dat het niet kan ;)

Tnx!

Berichten: 473

Re: Excel 2007, besturingselementen kopieren

Begrijp ik het goed dat de gebruiker moet kiezen tussen x mogelijkheden en dat daar dan antwoord y moet van komen en je wenst dat +70 keren eender waar in een sheet?

Indien dat is wat je wenst heb ik hoogst waarschijnlijk een oplossing ;)

Stap 1) Lijst maken met mogelijke selecties (A3 tem A5) en die range "lstSelectie" benoemen.

Stap 2) Naast elk van die cellen moet het overeenstemmend antworrd komen, ik heb gewoon 1 tem 3 genomen omdat je daar ook van sprak, maar je mag hier eender wat typen.

Stap 3) Aan cel E3 een validatie criteria toewijzen.

Menu Data\Valideren dan veld Toestaan= Lijst en veld Bron= =lstSelectie ingegeven.

Hierdoor kan de gebruiker in cel E3 enkel iets invullen die in de lijst voorkomt.

Stap 4) In cel F3 de formule "=VERT.ZOEKEN(E3;$A$3:$B$5;2;0)" ingeven

Stap 5) Cellen E3 en F3 samen kopiëren waar en zoveel je maar wenst :)

Zie bijgevoegde file, het is wel Excel2003 maar dat mag geen probleem zijn :)

Is dit niet wat je wenst, leg het nog eens uit, dan kijk ik wel voor iets anders ;)
Bijlagen
WSF_001.xls
(15 KiB) 314 keer gedownload

Reageer